Cinci dintre cei zece jucători din comerţul modern local au operaţiuni online, de cele mai multe ori administrate direct, însă există şi parteneriate cu jucători specializaţi ♦ Vânzările online de alimente şi bunuri de larg consum sunt de sub 50 de milioane de euro anual, conform estimărilor ZF pe baza datelor din piaţă, dat fiind că nicio reţea de magazine nu a oferit cifre oficiale.
Primele magazine online ale jucătorilor din comerţul cu dominantă alimentară au fost lansate acum mai bine de cinci ani, însă ponderea vânzărilor lor în total cifrei de afaceri a fost întotdeauna de 1% sau chiar sub acest nivel, conform datelor ZF oferite de sursele din piaţă.
În contextul actualei pandemii însă, magazinele pe internet s-ar putea dovedi pariuri câştigătoare în contextul în care este recomandată izolarea la domiciliu şi limitarea la maxim a contactului uman. Astfel, tot mai mulţi români s-au orientat către platformele online de cumpărături, plasând comenzi nu doar de bunuri de îngrijire personală şi a locuinţei, ci şi de alimente şi băuturi, produse pe care anterior preferau să le cumpere personal din magazinele fizice….https://www.zf.ro/companii/retail-agrobusiness/pariul-pe-online-al-marilor-retele-de-supermarketuri-si-hipermarketuri-castigator-in-timp-de-pandemie-numarul-comenzilor-este-de-zece-ori-mai-mare-decat-in-mod-obisnuit-19009648