spot_img
spot_img
2.4 C
Vaslui
29-dec.-2024

Cei izolati sunã la 112 pentru cã nu mai au tigãri sau mâncare la pisicã!

- Advertisement -

APEL…Serviciul de Telecomunicatii Speciale, în calitate de administrator al Serviciului de urgentã, face apel la cetãteni sã sune la 112 doar pentru urgente, iar pentru a solicita informatii despre noul coronavirus sã apeleze linia TELVERDE – 0800.800.358 (0800.800.FLU). STS a luat toate mãsurile pentru a asigura preluarea 24/7 a apelurilor, chiar si în conditii de supraaglomerare. În perioada 25 februarie – 18 martie a.c., operatorii STS au preluat peste 12.000 de apeluri referitoare la virusul COVID-19. În foarte multe cazuri, cetãtenii au sunat la numãrul unic de urgentã 112pentru a afla informatii despre coronavirus, fãrã a avea urgente reale.

Serviciul de Telecomunicatii Speciale a luat mãsuri suplimentare privind preluarea apelurilor la 112 pe problematica noului coronavirus. Modul de lucru în situatia în care se primeste un apel referitor la COVID-19 este adaptat la situatia prezentatã de apelant. Astfel, apelurile prin care cetãtenii raporteazã simptome specifice sunt directionate cãtre agentiile cu competente medicale, cele privind persoane care nu respectã regimul de autoizolare/carantinã stabilit de autoritãti sunt directionate cãtre Politie, iar pentru cele de informare, apelantii sunt sfãtuiti sã sune la numãrul de telefon TelVerde – 0800.800.358.

„Reamintim faptul cã apelarea abuzivã, falsã sau pentru a face glume la numãrul 112 se sanctioneazã cu amendã în cuantum de pânã la 5.000 de lei. Constatarea contraventiilor si aplicarea amenzilor se fac de cãtre personalul Ministerului Afacerilor Interne.”, se precizeazã într-un comunicat al STS trimis la redactie.

Situatii în care cetãtenii au apelat numãrul unic de urgen 112 pentru a adresa întrebãri despre coronavirus, fãrã a avea urgente reale:

Au sunat la 112 pentru cã:

–         a dorit sã afle dacã „mai merg trenurile” si dacã „poate merge în alt oras?”;

–         pentru a întreba dacã „este deschisã posta”;

–         O persoanã a dorit sã afle dacã poate merge „luni la bancã”, având în vedere declararea stãrii de urgentã;

–         O altã persoanã a sunat la 112 sã anunte cã „un vãr a venit din Italia si este bolnav de coronavirus”, apoi a închis imediat telefonul. La reapelarea operatorului STS, persoana a recunoscut cã „se joacã fiindcã este smecher”;

–         Un apelant fumãtor, aflat în izolare, a sesizat la numãrul de urgentã cã nu mai are tigãri si vrea ca cineva sã meargã sã îi ducã la domiciliu;

–         Supãrat cã a fost pãrãsit de concubinã, un cetãtean a anuntat cã femeia „s-a întors acum 2 zile din Italia si are febrã”;

–         Un bãrbat a sunat la 112 pentru a afla ce restrictii sunt „pentru cã urmeazã sã fac nuntã”.

–         O persoanã aflatã în carantinã la domiciliu a întrebat la 112 dacã poate iesi 2-3 minute în fata blocului;

–         Mai multi apelanti au sunat sã anunte lipsa banilor sau a hranei;

–         Un cetãtean a dorit sã stie dacã „se fac teste la domiciliu” pentru cã si el doreste un astfel de test;

–         O femeie a anuntat cã a venit din Franta un bãrbat „clandestin cu o masinã”. Desi bãrbatul respectiv nu a pãrãsit locuinta, femeia era revoltatã „de ce nu a fost sechestrat la vamã?”;

–         O persoanã a sesizat la 112 cã este tinutã abuziv în casã din cauza coronavirusului si nu are mâncare pentru pisicã. Aceasta a amenintat cã va lua legãtura cu televiziunile pentru a semnala acest abuz;

–         O persoanã aflatã în izolare la domiciliu, venitã din Belgia, a sunat la 112 sã solicite o zi de învoire pentru a merge într-o altã localitate unde trebuia sã semneze un contract;

–         Un apelant a sunat sã afle în ce conditii poate sã organizeze o pomanã cu mai multe persoane, ca urmare a unui deces în familie;

–         O persoanã a dorit sã afle de unde poate obtine o adeverintã prin care sã se ateste faptul cã nu este confirmatã cu coronavirus;

–         O doamnã a dorit sã afle dacã este obligatorie carantina în situatia în care sotul ei vrea sã plece în Olanda si sã se întoarcã în România;

–         Un angajat al unei spãlãtorii auto a întrebat la 112 dacã are dreptul sã nu vinã la serviciu pe durata stãrii de urgentã;

–         Un cetãtean a sunat sã întrebe: „De ce nu închid toate fabricile? Cã unii colegi nu vor sã recunoascã faptul cã li s-au întors rudele din strãinãtate”;

–         Un bãrbat a întrebat dacã „are voie vecinul sã cheme zugravii sã zugrãveascã, având în vedere cã e situatie de urgentã?”;

–         O persoanã a sunat la 112 sã întrebe dacã „izolarea unui membru implicã izolarea familiei” sau „Eu rãmân în izolare, dar sotia se poate duce la cumpãrãturi?”.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.