MÃSURI FÃRÃ PRECEDENT!
REACTIE… Amenintarea coronavirusului a bãgat în sperieti mii de functionari publici din judetul Vaslui, de la primãrii, institutii publice deconcentrate sau servicii de interes judetean si national. Începând cu 11 martie, activitatea de relationare la anumite servicii publice (permise, înmatriculãri, pasapoarte, examinãri, preschimbãri), servicii la care apeleazã sute de vasluieni, zilnic, se va realiza cu programãri online pentru evitarea aglomeratiei la ghisee, anuntã conducerea MAI. În perioada în care fermierii vasluieni ar fi trebuit sã depunã cererile de platã, Agentia de Plãti si Interventie în Agriculturã (APIA) Vaslui se conformeazã noilor reguli privind rãspândirea coronavisrului. În acest sens, conducerea institutiei a emis urmãtorul comunicat: „În contextul rãspândirii infectiei cu coronavisrus (Covid – 19), APIA Vaslui reaminteste cã, în aceastã perioadã se desfãsoarã campania de primire a cererilor unice de plasã 2020 si roagã fermierii sã se prezinte la sediile APIA în baza programãrilor, pentru a evita aglomerarea birourilor si holurilor institutiei. Pentru alte probleme legate de activitatea institutiei, rugãm fermierii sã foloseascã si alte mijloace de comunicare (telefon, e-mail)”. Primãria municipiului Vaslui si operatorul Gaz Est, douã puncte vitale pentru economia judetului, au apelat la mãsuri de restrictionare a accesului persoanelor la intrarea în sedii, astfel cã, la casierii, intrã doar câte cinci persoane odatã.
E cod rosu în institutiile publice vasluiene, acolo unde teama de a nu se rãspândi coronavirusul a condus deja la mãsuri extreme. Institutia Prefectului Vaslui a suspendat programul de audiente pânã la o datã care va fi comunicatã ulterior, au anuntat, miercuri, reprezentantii institutiei. Potrivit prefectului judetului Vaslui, Mircea Gologan, mãsura vine în contextul actiunilor întreprinse de autoritãti pentru limitarea posibilitãtii rãspândirii coronavirusului. La câteva sute de metri distantã de Prefecturã, conducerea Primãriei Vaslui a decis sã limiteze numãrul de contribuabili care intrã la ghiseele Serviciului Finante Publice Locale. Politia Localã a decis sã permitã accesul a doar cinci persoane o datã, la ghisee. Ieri, unii contribuabili au protestat pentru cã sunt tinuti în fata institutiei si intrã doar câte 5 persoane într-o serie, însã primarul Pavãl a anuntat cã mãsura era absolut normalã.
Vasile Pavãl, primarul Vasluiului: „Rog vasluienii sã înteleagã situatia în care suntem, vom decala perioada în care se poate obtine bonificatia”
Primarul Vasluiului spune cã a vorbit cu angajatii de la ghiseele Finantelor Publice Locale, care au spus cã se tem de aglomeratiile care au fost la începutul sãptãmânii. „Mi-au spus colegii de la ghisee, cã au familii si cã se tem sã nu se îmbolnãveascã, mai ales cã în ultimele zile a fost destul de aglomerat. I-am înteles, asa cã am luat decizia de a permite intrarea la ghisee în serii de câte 5 persoane, tocmai pentru a respecta conditiile de securitate. Am discutat cu dl. prefect Gologan si am fãcut apel, pentru a primi aprobare de la Guvern, ca sã prelungim la 30 mai termenul în care pot primi bonificatiile de 10%, pentru achitarea în totalitate a impozitelor si taxelor locale pe anul curent”, a spus primarul Pavãl, fãcând apel la calm. „În vederea desfãsurãrii în conditii optime a operatiunilor de platã/încasare, respectiv pentru evitarea aglomeratiei de la ghisee si în spatiile de asteptare si pentru evitarea rãspândirii infectiei cu COVID-19 (coronavirus), rugãm contribuabilii sã efectueze achitarea obligatiilor fiscale prin mijloace electronice de platã: internet banking, respectiv prin ghiseul.ro. Serviciile de platã electronicã a impozitelor si taxelor locale puse la dispozitie de Municipiul Vaslui prin Serviciul Finante Publice Locale practice si sigure, fie cã optati pentru Internet Banking sau pentru plata electronicã prin card bancar (prin ghiseul.ro). Sistemul de platã electronicã a impozitelor si taxelor locale pune la dispozitia contribuabililor persoane fizice si juridice liste detaliate ale taxelor si impozitelor locale datorate, liste detaliate ale plãtilor efectuate, precum si posibilitatea de a efectua plata obligatiilor fiscale prin mijloace electronice”, este mesajul primãriei Vaslui, cãtre contribuabilii din oras.
Gabriel Besleagã, director general Aquavas Vaslui: „Rugãm populatia sã evite accesul în sucursalele din judet”
„Având în vedere ultimele evolutii privind rãspândirea infectiei cu COVID-19 la nivel national, Aquavas SA recomandã utilizatorilor serviciului public de alimentare cu apã si de canalizare din judetul Vaslui, cel putin pentru perioada 11-31 martie: evitarea accesului la sediile Sucursalelor Aquavas SA pentru a se limita aglomerarea în spatiile destinate publicului; accesarea cu prioritate a altor cãi de comunicare pentru eventuale sesizãri, reclamatii si comunicare a indexilor de consum (telefonie, postã, corespondentã electronicã); utilizarea cu prioritate a mijloacelor electronice pentru plata facturilor. Toate informatiile de contact necesare, aferente fiecãrei Sucursale a Aquavas, se regãsesc pe site-ul societãtii la adresa www.aquavaslui.ro. Având în vedere responsabilitatea privind serviciul vital de alimentare cu apã, asigurãm toti consumatorii cã Aquavas SA a luat toate mãsurile necesare pentru continuitatea serviciilor furnizate în conditii de sigurantã”, anuntã Gabriel Besleagã, managerul general al Aquavas Vaslui.
OCPI Vaslui ia mãsuri de limitare a accesului în institutie
O altã institutie care a luat, începând de ieri, mãsuri exceptionale, este Oficiul Judetean de Cadastru si Publicitate Imobiliarã. „Oficiul de Cadastru si Publicitate Imobiliarã (OCPI) Vaslui va aplica o serie de mãsuri în scopul prevenirii si limitãrii rãspândirii Coronavirusului (COVID-19). Astfel, în perioada 11-31 martie 2020, accesul publicului va fi permis doar în spatiul special rezervat din cadrul OCPI Vaslui/biroului de cadastru si publicitate imobiliarã Bârlad/biroului de relatii cu publicul Husi, iar audientele vor fi acordate doar telefonic sau prin e-mail. De asemenea, pânã la finalul acestei luni, persoanele autorizate si reprezentantii birourilor notariale nu vor mai avea acces decât în spatiul rezervat publicului. Pentru a preveni si limita rãspândirea COVID-19, beneficiarii serviciilor oferite de OCPI Vaslui sunt rugati sã evite aglomerarea la ghiseu si sã opteze pentru serviciile on-line disponibile pe https://epay.ancpi.ro/. Solicitantii pot primi informatii referitoare la serviciile oferite prin e-mail sau accesând site-ul OCPI Vaslui (www.ocpi-vaslui.ro.) si prin intermediul unui call-center, care va functiona de luni pânã joi în intervalul orar 8.00-16.30 si vineri între orele 8.00-14.00. Numerele de telefon si adrese de e-mail destinate beneficiarilor serviciilor oferite de OCPI Vaslui sunt tel./fax: 0235/311731, 0235/314569, e-mail : vs@ancpi.ro, precum si la birourile locale”, anuntã directorul executiv al OCPI Vaslui, Daniela Chiper.
Gaz Est ia mãsuri exceptionale de protectie: aparate de dezinfectare si serii de cinci persoane care intrã la ghisee!
PROTECTIE… Compania Gaz Est intrã si ea sub incidenta noilor mãsuri de prevenire, mai ales cã aici, lunar, se prezintã zeci de mii de persoane, fie pentru plata facturilor, fie pentru diverse probleme contractuale. „Începând cu data de 11 martie, în spatiile destinate publicului din sediile Gaz Est, vor avea acces MAXIM 5 PERSOANE odatã. Încurajãm clientii Gaz Est sã utilizeze metodele alternative de platã care le stau la dispozitie, respectiv: bancomate si multifunctionale bancare: acord de debitare directã; internet banking si mobile banking; plata online LibraPay; plata în centrele Paypoint si Un-Doi. Mai multe informatii privind metodele de platã a facturii se regãsesc pe pagina web www.gazest.ro – Modalitãti de platã. Dacã totusi se opteazã pentru plata facturilor în casieriile Gaz Est, recomandãm clientilor sã pãstreze distanta de cel putin 1 metru fatã de celelalte persoane respectând mãsurile de igienã! De asemenea, pânã la data de 31 martie, se suspendã programul de audiente al Directorului General GAZ EST. Personalul GAZ EST stã la dispozitia abonatilor sãi prin mijloace de comunicare de la distantã, respectiv Telverde: 0800 802 040 (numãr cu apelare gratuitã); Telefon interventii urgente: 0235/324141; email: office@gazest.ro. Un alt aspect important este cel legat de verificãrile/reviziile tehnice periodice ale instalatiilor de utilizare a gazelor naturale. În cazul în care unii dintre abonatii programati pentru efectuarea acestor lucrãrilor se aflã în izolare la domiciliu, acestia au obligatia de a informa operatorul care face programarea cu privire la statutul sãu de izolare pentru suplimentarea mãsurilor de sigurantã”, anuntã Adrian Tighici, managerul general Gaz Est. La intrarea în holul în care sunt casieriile Gaz Est, au fost montate aparate cu senzori, pentru substante dezinfectante, pentru clienti si angajati, în timp ce, la douã zile, se face dezinfectia totalã a clãdirii, mai anuntã Adrian Tighici.