spot_img
34.4 C
Vaslui
01-iul.-2024
spot_img

Grupul de firme Transmir aduce 30 de muncitori indieni, pentru viitorul drum strategic al judetului Vaslui

- Advertisement -

MESERIASI DE LA MII DE KILOMETRI… În conditiile în care meseriasii de pe santiere au fugit în tãrile UE, iar firmele de constructii din judetul Vaslui nu gãsesc fortã de muncã în zonã, grupul de firme Transmir vine cu o idee cu adevãrat interesantã. Firma Soragmin Zorleni, parte a grupului de firme Transmir, aduce 30 de muncitori din India, pentru a realiza lucrãrile de pe tronsoanele câstigate de aceastã societate în cadrul proiectului drumului strategic al judetului Vaslui. Muncitorii indieni nu vor avea contact cu confratii lor români, astfel cã fiecare îsi va face treaba cum se pricepe mai bine. „Începând cu 17 februarie, avem ordinul de începere a lucrãrilor, iar primele activitãti de constructie, cu predarea amplasamentului, le vom realiza pe 20 februarie, în zona comunei Bãlteni, pentru lotul II, în timp ce lotul I are ca ordin de începere ziua de 2 martie. În acest moment, suntem pe ultima sutã de metri cu pregãtirea de santier din zona satului Poienesti. În plus, asteptãm si contingentul de 30 de muncitori indieni, adusi special pentru realizarea acestui drum, care va lega sudul de nordul judetului, cu efecte economice uriase, pe viitor”, a spus Eduard Popica, director executiv al grupului Transmir.

Cartierul general al firmei Soragmin, pentru cele douã din cele trei loturi câstigate la licitatie, va fi în zona satului Poienesti, acolo unde vor fi realizate depozite de materiale de constructii, plus o serie de containere speciale, destinate zonei de birouri, cu sãlile de sedintã aferente. În total, Soragmin va realiza lucrãri complexe pe 47 din cei 82 km, cât va însuma viitorul drum strategic al judetului Vaslui, drum finantat de Uniunea Europeanã. „Avem în jur de 200 de muncitori, care vor lucra la acest proiect important. Lor li se vor alãtura, la finele lunii februarie, încã 30 de muncitori specializati din India – mecanici utilaje, mecanici auto, dulgheri, fierar-betonisti, muncitori necalificati. Am vãzut cã, în Timis, o altã firmã a adus 200 de astfel de muncitori, cu rezultate foarte bune, asa cã apelãm si la muncitorii indieni pentru a duce la bun sfârsit acest proiect”, spune Eduard Popica, directorul executiv al grupului Transmir. Vor fi lucrãri care vor schimba, literalmente, fata multor sate, pentru cã proiectul presupune drumuri asfaltate mult lãrgite fatã de configuratia actualã, în timp ce în zonele cu asfalt vom freza straturile existente, pentru a face loc noilor straturi de asfalt. Lucrarea este foarte complexã, una dintre cele mai complexe din istoria judetului Vaslui, de aceea conducerea firmei Soragmin îsi va da tot interesul pentru ca termenele sã fie respectate si lucrarea sã fie una de calitate”, spune Eduard Popica.

Iatã pe unde va trece drumul strategic, cel care leagã sudul judetului de zona de nord!

Lucrarea este coordonatã de Consiliul Judetean Vaslui, iar ca parteneri sunt comunele Zorleni, Bãcani, Al. Vlahutã, Poienesti, Laza, Bãlteni, Stefan cel Mare, Zãpodeni, Dãnesti, Codãesti si Miclesti. Pentru ca lucrãrile sã se realizeze mai repede, Consiliul Judetean a scos la licitatie la pachet proiectarea si executia, ofertele fiind depuse si deschise în anul 2018, pe trei loturi: Telejna – Codãesti, Laza – Bãlteni, Zorleni – Bãcani – Poienesti. În urma încheierii procedurii de licitatie publicã, miercuri, 9 ianuarie 2019, au fost semnate contractele de proiectare si executie a lucrãrilor pentru fiecare lot în parte: lotul 1 – SC Soragmin SRL, cu o valoare totalã de 50.431.456,26 lei (fãrã TVA); lotul 2 – SC SORAGMIN SRL, cu o valoare totalã de 20.289.528,96 lei (fãrã TVA); lotul 3 – Asocierea Tehnic Assist Botosani – TASS Infra Logistic – Proiect-Construct Regiunea Transilvania SRL – Drum Pod Invest SRL, cu o valoare totalã de 65.252.188,16 lei (fãrã TVA). Proiectul drumului strategic are o valoare totalã de 222 milioane lei lei, fiind finantat prin Programul Operational Regional (POR) 2014-2020. Perioada de implementare a investitiei are ca termen final luna iunie 2022. Ca date tehnice, viitorul drum strategic va presupune lucrãri de reabilitare si modernizare a unui numãr de patru drumuri judetene pe o distantã de 82 km, pistã de biciclete pe 1,7 km, trotuare pietonale modernizate/realizate – 23 km, statii de transport public construite/modernizate – 24, poduri noi – 7; poduri reabilitate – 6; podete noi pentru scurgerea apelor -15.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.