OFICIAL ÎNCEP LUCRÃRILE… Pas important si aproape final pentru demararea lucrãrilor la Varianta de Ocolire (VO) a municipiului Bârlad! Pe 30 ianuarie a fost emis (draftul) de acord de mediu. În aceastã lunã ar trebui sã fie obtinutã si Autorizatia de Construire, care va fi eliberatã de CJ Vaslui, pentru cã VO traverseazã mai multe UAT-uri: Bârlad, Grivita, Zorleni si în martie sã avem emis Ordinul de Începere a Lucrãrilor, emis de Primãria Bârlad! Termen final pentru darea în exploatare, conform proiectului: iunie 2021. Termen realist de finalizare, având în vedere întârzierile pentru avizare: decembrie 2021.
În sfârsit s-a terminat periada de obtinere a avizelor pentru începerea constructiei VO a Bârladului, cunoscutã ca Soseaua de Centurã. De peste 30 de ani bârlãdenii au asteptat ca si aici sã fie construitã o sosea care sã ocoleascã orasul, pentru cã traficul greu în tot acest timp a traversat Bârladul, fiind distrusã infrastrucura pe douã artere principale: Vasile Pârvan si B-dul Epureanu. Reamintim faptul cã, în octombrie 2018, a fost semnat contractul de Proiectare Tehnicã si Executie a Variantei de Ocolire a Municipiului Bârlad cu asocierea S.C. Tehnic Asist S.R.L. – S.C. Tass Infra Logistic S.R.L. Botosani. Rezultatele asteptate ale proiectului sunt: construirea a 11,281 km de varianta de ocolire la profil de drum national; construirea a 4 poduri, 3 pasaje, 2 intersectii si 2 parcãri. Valoarea totalã a proiectului este de 223,672,793.15 lei (inclusiv TVA) si va fi finantat prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014 -2020 astfel: 75% contributia Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regionalã -141,916,491.14 lei, 25% contributia proprie-47,305,497.04 lei, restul de 34,450,804.97 lei reprezentând TVA. Durata proiectului este de 73 luni (22 de luni executia plus garantia lucrãrii).
Detalii despre constructia VO a Bârladului
Varianta de ocolire a municipiului Bârlad se desprinde din DN24 la kilometrul 65+240 (intersectia cu DN11A), desprinderea facându-se printr-o curbã la dreapta. La desprinderea variantei de ocolire din DN 24 a fost realizatã intersectie cu sens giratoriu. Având în vedere amplasamentul giratiei si traseul variantei de ocolire, s-a propus schimbarea traseului drumului national DN 24 pânã la intrarea în localitatea Bârlad, pe cca 300 m. Prin realizarea acestei intersectii cu sens giratoriu, s-a deschis accesul în DN 24, prin intermediul unui drum cu 2 benzi de circulatie care se desprinde din acelasi sens giratoriu în zona de Sud apoi, printr-o succesiune de curbe si un aliniament, subtraverseazã pasajul de cale feratã propus a se realiza pe varianta de ocolire prin prima deschidere. Dupã cca. 100 m, traseul se suprapune cu drumul national DN 24 (aceastã solutie faciliteazã fluidizarea traficului în zonã urmând ca accesul acestor drumuri în DN 24, sã se realizeze prin giratie respectiv prin bretea).În imediata apropiere a desprinderii din DN 24, drumul traverseazã magistrala feratã Bucuresti -Mãrãsesti – Iasi precum si o linie secundarã (acces spre unitatea militarã) printr-un pasaj superior cu 6 deschideri.
Dupã traversarea liniilor de cale feratã, traseul variantei de ocolire se îndreaptã spre râul Bârlad, trecerea facându-se printr-un pod nou cu trei deschideri. În continuare, varianta de ocolire traverseazã lunca Bârladului dupã care intersecteazã la nivel DN 24D (km 2+155). Dupã traversarea DN 24D, traseul variantei de ocolire a municipiului Bârlad se îndreaptã spre nord – printr-o serie de aliniamente si curbe cu raze cuprinse între 700 si 5.000 m, varianta suprapunându-se pe o portiune cu digul ce separã lunca Bârladului de satul Trestiana. Apoi traseul variantei de ocolire traverseazã pârâul Trestiana si se îndreaptã spre poalele Podisului Dealul Mare (traversând o zonã de pãsune) spre DSVSA si poligonul militar. Varianta îsi continuã traseul urmãrind drumul existent între DSVSA si poligonul de tragere, prin fata acestuia. Pentru drumul de acces la poligonul de tragere cât si pentru riverani, a fost prevãzut un pasaj cu o singurã deschidere de 14,00 m, la pozitia kilometricã 5+667.
Varianta de ocolire a municipiului Bârlad între km 5+620 si km 6+160 se suprapune pe amplasamentul strãzii Trestiana, strada apartinând UAT municipiul Bârlad. Odatã cu trecerea de acest obiectiv, traseul se îndreaptã spre nord si, în apropierea km 6+650, varianta de ocolire traverseazã calea feratã printr-un pasaj superior cu trei deschideri. In imediata apropiere (km 7+690) traseul traverseazã pentru a doua oarã râul Bârlad printr-un pod cu trei deschideri dupã care se traverseazã pârâul Simila (pod cu o deschidere).Dupã traversarea pârâului Simila, traseul se îndreaptã cãtre drumul national DN 24 A, în paralel cu acesta. Finalul variantei de ocolire este în drumul national DN24 unde existã amenajatã intersectie cu sens giratoriu.
Draft acord de mediu – C.N.A.I.R. SA – Varianta de ocolire a municipiului Barlad – 30.01.2020