Însăşi Compania de Drumuri este vinovată pentru faptul că numeroase licitaţii pentru marile proiecte de infrastructură întârzie, sunt suspendate sau blocate, este de părere Asociaţia Pro Infrastructură, care acuză CNAIR că nu răspunde la solicitările de clarificări depuse de ofertanţi.
Vă mai amintiţi cum, de fiecare dată când am atras atenţia Ministerului Transporturilor şi CNAIR că licitaţiile pentru marile proiecte de infrastructură rutieră durează nepermis de mult, aceştia s-au scuzat dând vina pe legislaţia privind achiziţiile publice? De 15 ori a fost modificată această legislaţie în ultimii 3 ani (Legile 98-101 din 2016) şi de fiecare dată diletanţii de la conducerea instituţiilor vizate ne-au asigurat că licitaţiile se vor finaliza mult mai rapid. Realitatea? Am spus tare şi răspicat în nenumărate comunicate că nu legea e problema, ci oamenii total nepregătiţi din CNAIR”, acuză reprezentanţii API. Asociaţia Pro Infrastructură a realizat o listă a licitaţiilor pentru mari proiecte de infrastructură care zac blocate din cauza CNAIR: „1. Autostrada Transilvania (A3). Pe tronsonul Biharia-Chiribiş licitaţia a fost lansată în august 2017, instanţa a întors două decizii eronate ale CNAIR şi o aşteptăm pe a treia, fix la fel ca pe Târgu Mureş-Ungheni unde, mai grav, procedura a fost lansată în octombrie 2016! Mai vreţi în Ardeal? Mai avem. Nădăşelu-Zimbor-Poarta Sălajului şi Nuşfalău-Suplacu de Barcău: licitate în martie 2019, suspendate din august 2019 pe motiv că oficialii CNAIR nu au răspuns la solicitările de clarificări ale ofertanţilor.
3. Modernizarea (dublarea) Centurii Bucureşti (DNCB) între DN2 şi A2: licitaţie lansată în aprilie 2017, încă nefinalizată. Autostrada de Centură (A0) Nord loturile 2 şi 3: lansate în iunie 2019, licitaţii suspendate din august 2019 tot pentru că amatorii din CNAIR nu au răspuns la clarificări.
Citeste mai mult: adev.ro/q3vy6l