Cei 21 de kilometri ai „autostrăzii – muzeu” din vestul ţării, a căror deschidere a fost amânată aproape jumătate de an, s-au transformat în „autostrada – interzisă“, care continuă să producă nemulţumiri localnicilor şi şoferilor de camioane.
Cei 21 de kilometri de autostradă din vestul ţării deschişi traficului rutier în 23 decembrie 2019 continuă să producă numeroase nemulţumiri şoferilor şi localnicilor, din cauza restricţiilor impuse de Compania Naţonală de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Lotul 3 al Autostrăzii A1 Lugoj – Deva a fost inaugurat în urmă cu două săptămâni, după şase ani de la semnarea contractului între statul român şi constructorii spanioli. A fost aşteptat cu nerăbdare de către români, însă problemele din jurul lui sunt departe de a fi rezolvate. Cea mai importantă dintre ele vizează accesul pe autostradă al autotrenurilor, circulaţia autovehiculelor cu masa peste 7,5 tone fiind interzisă. În timp ce mulţi dintre şoferii camioanelor s-au declarat discriminaţi de o astfel de decizie, localnicii comunelor traversate de autostradă între localităţile Ilia şi Holdea se plâng că nu au scăpat de disconfortul creat de maşinile grele care circulă pe DN 7 Deva – Arad şi DN 68 A Ilia – Lugoj.
Curse de camioane prin sate „Felul în care s-a decis deschiderea autostrăzii este o bătaie de joc faţă de localnici. Prin satele de pe DN 7 trec acum camioanele şi autocarele cu aproape 100 de kilometri pe oră, nestingherite de maşinile care mergeau încet. Ne temem că se vor întâmpla accidente grave. Oamenii nu pot traversa drumul naţional, nefiind nici treceri de pietoni suficiente în localtăţi, iar şoseaua arată ca un drum de curse. O altă problemă pe care mulţi sătenii vor să o reclame este faptul că panourile fono-absorbante ale autostrăzii, din zona localităţii Câmpuri Surduc lipsesc. Sunt locuri unde s-au pus câteva paravane, dar este insuficient. Nu avem linişte din cauza zgomotelor asurzitoare ale maşinilor care circulă cu până la 200 de kilometri pe oră pe autostrada unde sunt restricţii de viteză la 80 kilometri pe oră. Traseul e trece practic prin grădinile noastre, iar zgomotele sacadate ne dau impresia că parcă tot timpul se izbeşte cineva de casa noastră”, se plânge Ştefan, un tânăr din localitatea Câmpuri Surduc, comuna Gurasada, traversată de DN 7.
Citeste mai mult: adev.ro/q3vh74