Scrisoarea costă de 20 de ori mult mai mult decât datoria restantă pentru care omul este ameninţat cu debranşarea de la apă rece. Explicaţia societăţii este că scrisorile sunt generate de un soft şi că orice datorie restantă este notificată.
Ineficienţa administraţiei publice şi a companiilor de utilităţi controlate de acestea a devenit proverbială în România. O somaţie emisă de compania Apă Canal SA din Galaţi, postată pe reţelele de socializate de cel care a primit-o. a stârnit un val de comentarii şi de critici, oamenii cerând urgent măsuri. Mai exact, potrivit somaţiei trimisă prin poştă, gălăţeanul notificat „să plătească imediat, sub sancţiunea sistării furnizării serviciului” înregistra o datorie restantă de exact 0,04 lei (4 bani!), demersul companiei publice fiind nu doar inutil (având în vedre suma ridicolă), ci şi păgubos. În fapt, realizarea şi transmiterea somaţiei a scos din bugetul Apă Canal SA, fără posibilitatea recuperării (cheltuielile prilejuite de notificarea unei datorii nu sunt imputabile debitorului), o sumă de 20 (douăzeci) de ori mai mare decât datoria, respectiv 8 lei. Iar cum numărul de somaţii eliberate lunar este de ordinul sutelor, suma totală irosită ajunge, anual, la câteva zeci de mii de lei.
Citeste mai mult: adev.ro/q3qbk5