În 2019 am avut din belșug vagoane de promisiuni în ceea ce privește infrastructura. Este o constantă în România. Și, la fel ca în 2018, am încheiat anul cu un scenariu tras la indigo. Atunci s-au promis 100 de kilometri noi de autostradă și au fost inaugurați doar 60. Acum stăm și mai prost. Specialiștii atrăgeau atenția încă de la începutul anului că promisiunile sunt mai mult decât fanteziste, având în vedere că orice fel de calcule ar fi fost făcute, nu puteau fi inaugurați mai mult de 43 de kilometri de autostradă din cei 180 promiși la început de 2019.
România are în prezent o reţea de aproximativ 830 de kilometri de drumuri de mare viteză. Cam cât avea Polonia în urmă cu mai bine de un deceniu. Grav este că în situații similare se află și metroul bucureștean și rețeaua feroviară. Noul guvern promite investiții cu 12% mai mari anul acesta pentru infrastructură. Însă dezinteresul din ultimii ani începe să se vadă și are impact negativ asupra întregii stări economice și sociale a țării. Mai ales că peste 60% din rețeaua rutieră deja existentă are durata de funcționare expirată.
Anul a început cu o nouă promisiune, complet decuplată de realitatea din teren: 180 de kilometri de autostradă inaugurați până la sfârșit de 2019. A fost născocirea venită din partea ministrului interimar al Transporturilor, Rovana Plumb….https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/drumurile-noastre-toate-au-ramas-pe-hartie-cati-kilometri-de-autostrada-s-ar-putea-inaugura-in-2020-1240000