SCANDALOS… Reprezentantii Aquavas, sucursala Vaslui, au prins în flagrant un locuitor din oras, care declarase în mod oficial cã nu mai locuieste la apartamentul proprietate, desi obisnuia sã-si închirieze locuinta. Cei de la Aquavas au observat, alãturi de asociatia de proprietari, cã la un bloc din strada Husului, bl. 158, se înregistrau consumuri în plus, lunã de lunã, mai ales cã unele apartamente apãreau ca nelocuite. Asa au ajuns la scara A, acolo unde s-a lãsat în usa apartamentului un bilet, prin care cel care locuia acolo era sfãtuit sã ia legãtura cu cei de la Aquavas. Surprizã totalã! Chiriasul apartamentului respectiv a sunat la operatorul de apã, spunând cã nu are nicio vinã, cã el a închiriat apartamentul de la un proprietar din zonã. „Am constatat cã proprietarul acelui apartament consumase, în mod ilegal, 143 mc de apã, în valoare de 1.200 de lei. Am decis sã-i comunicãm cã are de platã aceastã sumã. Sunt multe alte situatii de acest fel în oras, astfel cã rugãm vasluienii sã ne anunte ori de câte ori au locatari care sunt în astfel de situatii”, a spus ing. Romicã Huhurez, directorul interimar al sucursalei Vaslui a Aquavas.
Cazul de la blocul 158, de pe strada Husului, este similar altor situatii din oras. Multi vasluieni au depus declaratii la Aquavas, pe motiv cã au plecat din tarã sau locuiesc în mediul rural, astfel cã nu s-au înregistrat persoane sau consumuri pe adresele respective. Ori, în realitate, dupã ce au depus acele cereri, zeci de proprietari de apartamente au închiriat locuintele cãtre diverse persoane. Noii chiriasi au consumat apã, nestiind cã proprietarii de apartamente au fentat Aquavas (dar si pe vecinii de bloc!), iar consumurile suplimentare s-au împãrtit între cei care locuiesc efectiv în acele scãri. Este o practicã des întâlnitã în Vaslui, situatie care degenereazã în acuze la adresa Aquavas, operatorul fiind acuzat cã încaseazã sume mult mai mari pentru consumurile de apã, decât consumã în mod efectiv locatarii. „Am început o campanie de informare alãturi de locatarii si presedintii de asociatii de proprietari din Vaslui. Mai mult, cerem tuturor abonatilor sã ne dea si adresele de mail, pentru a le oferi în timp real consumurile pe care le înregistreazã”, spune directorul interimar al sucursalei Vaslui a Aquavas, ing. Romicã Huhurez. Toate listele cu consumurile pe fiecare scarã în parte sunt date asociatiilor, care le publicã pe scãri. Sã stiti cã sunt oameni care au vãzut ce consumuri sunt pe unele apartamente si au început sã ne sune, sã ne spunã cã vãd consumuri zero la anumite apartamente, pe care proprietarii le-au închiriat, cazul descoperit la blocul 158″, explicã ing. Huhurez. Conducerea Aquavas, sucursala Vaslui, roagã toti abonatii din oras sã anunte din timp consumurile din apartamente, în perioada 23-29 a lunii, pentru a evita anumite situatii neplãcute, inclusiv alocarea unor cantitãti din oficiu, care creazã neplãceri proprietarilor.
Mai sunt câteva zile din acest an, iatã cum functioneazã casieriile Aquavas pe final de 2019!
Au mai rãmas câteva zile din 2019, iar cei care nu si-au plãtit facturile mai au putine zile la dispozitie, date fiind sãrbãtorile de Crãciun si An Nou. Pe 21 decembrie, casieriile Aquavas functioneazã în program normal, pe 22 decembrie – liber, pe 23 si 24 decembrie programul este de la 8.00 la18.00, zile urmate de liberele de Crãciun, pe 25 si 26 decembrie. Pe 27 decembrie este program normal, în timp ce pe 28 decembrie programul este de la 8.00 la 12.00. Pe 29 decembrie este liber, iar pe 30 decembrie se lucreazã program normal. În ultima zi a anului, pe 31 decembrie, programul este între 8.00 si 15.30. Cei care nu si-au plãtit facturile si doresc sã o facã în ultimele zile ale anului, sunt sfãtuiti sã respecte acest program, mai ales cã nu se pot face plãti on-line pentru apa consumatã.