NECAZ… Delgaz Grid i-a scos din sãrite ieri pe huseni! În cele mai multe zone ale orasului, câteva ore bune locuintele au fost lãsate fãrã energie electricã. Nu doar fãrã luminã în case, dar chiar si fãrã cãldurã, cãci multi au centrale termice. La telefonul pentru deranjamente era aproape imposibil sã gãsesti un operator, cãci, în loc de explicatii, cânta muzica si, din când în când, abonatul era informat cã „toti operatorii sunt ocupati”. Norocosii care au apucat sã facã sesizarea au primit pe la ora 14,00, un sms cã vor avea curent electric în jurul orelor 17,00. „Domnilor, chiar nimeni în tara asta, nu vrea sã tragã la rãspundere aceastã firmã care ne dã curent electric? Câtã bãtaie de joc mai trebuie sã îndurãm, de la o firmã care ne ia câte 300 – 400 de lei, la fiecare facturã, plãtitã la timp în fiecare lunã?”, s-au revoltat localnicii. Degeaba, însã! Cãci la fel se supãrã husenii dupã fiecare „cãdere” a retelei de alimentare cu curent electric, însã de întâmplat, nu se întâmplã… nimic.
Bani multi, dati pe facturi despre care nu se stie cât de sunt de oneste, însã calitatea serviciilor oferite de Delgaz Grid este lamentabilã! Ieri, locuitorii municipiului Husi au stat ore bune fãrã curent electric în locuinte, dupã o nouã înrerupere bruscã si neanuntatã. Oamenii au îndurat si frig, cãci cei care se încãlzesc la centrale termice au rãmas fãrã sursa de cãldurã. Zadarnic au început sã sune oamenii, ca sã întrebe ce se întâmplã si când vor primi curent electric, cãci rãspunsurile erau „aproximative”. „Mie mi-au spus cã se executã lucrãri si îmi noteazã sesizarea. I-am spus, doamnã, eu nu am nevoie sã-mi notati nicio sesizare, eu am nevoie sã-mi dati drumul la curent electric. Stau în centrul orasului, lângã scoala 3 si nu am curent. Am copil mic, de 8 luni, e frig în casã, iar dumneata îmi spui cã mi-ai notat sesizarea si nu ai ce-mi face? Dar mi-a multumit si atât a fost. Luna trecutã am dat la curentul electric 480 de lei, cãci asa considerã dânsii cã este consumul locuintei mele. Dar pentru acesti bani, eu vreau servicii de calitate. Dacã nu le plãteam la timp, îmi tãiau lumina, da? Acum, dacã ei, brusc, ne lasã fãrã curent, ce meritã? Dar nu înteleg de ce nimeni nu ia mãsuri împotriva acestui monopol revoltãtor”, a spus huseanca Adriana Manolache, 34 de ani, într-unul din sutele de mesaje, care au urmat înreruperii alimentãrii cu energie electricã în oras.
Primarul Ciupilan, supãrat si el pe Delgaz Grid
Primarul Ciupilan a anuntat de mai multe ori cã e supãrat pe Delgaz Grid, companie care, se pare, este mult prea „scumpã” si prea pretentioasã pentru posibilitãtile financiare ale municipiului Husi. Edilul a venit cu initiativa de a cumpãra instalatiile destinate exclusiv iluminatului public, detinute acum de Delgaz, considerând cã astfel, orasul „scapã” de monopolul impus de aceastã firmã. „Dupã multe negocieri, am reusit sã ajungem la o sumã de aproape 50.000 de lei. As amâna acest lucru, dar am primit o informare prin care am aflat cã, începând de la anul, nu ne vor mai da acest sistem de iluminat pentru cã îsi vor crea serviciul lor de mentenantã, cu tarifele lor, care sunt cum sunt, iar în al doilea rând, ceea ce m-a determinat si mai tare este faptul cã poate ne putem lipsi de acest E-On-Delgaz Grig, pentru cã ieri mi-a venit o ofertã de pret, în care cheltuielile pe 5300 MW, pe care le-am plãtit în anii trecuti au ajuns la 11 miliarde de lei (vechi). Si eu n-am de gând sã mãresc taxele si impozitele oamenilor din cauza asta”, a spus primarul Ioan Ciupilan. Acesta a adãugat cã astfel, prin cumpãrarea instalatiilor destinate exclusiv iluminatului public, Primãria va cãpãta si libertatea de a negocia cu orice altã firmã de furnizare a energiei electrice în România.