BILANT…În prag de iarnã, primarul Ciupilan face inventarul strãzilor neasfaltate. Din totalul de 150 de strãzi cât are “orasul dintre vii”, mai sunt 30 în diverse stadii de executie sau de licitatii. Astfel urbea va deveni primul oras integral asfaltat, înaintea Vasluiului si a Bârladului. Edilul a împãrtit ultimele strãzi neasfaltate sau în curs, în trei loturi, dupã programele de finantare prin care se deruleazã. “Am spus la început de drum, când am intrat la Primãrie, cã îmi pasã de orasul meu si am anuntat atunci cã voi termina de asfaltat tot orasul. Acum pot spune cã am reusit. Gratie premierului Dãncilã si Guvernului PSD, am reusit sã obtinem finantare pentru a termina de asfaltat tot orasul. Mai am o luptã de dus cu soseaua de centurã. Premierul nostru a prins-o la finantare, dar Guvernul lui Iohannis, care asteaptã unda verde de la Parlament pentru a intra în pâine, i-a pus gând rãu. Eu sper sã nu treacã! Numai asa vom avea sosea de centurã la Husi”, a spus primarul Husului.
La Husi, ultimele douã loturi de strãzi neasfaltate vor intra în executie în curând, transformând “orasul dintre vii”, în singura urbe asfaltatã integral din judet. Mai este un lot aproape finalizat. Primarului Ciupilan i-au trebuit 10 ani pentru a-si îndeplini promisiunea cu care a socat în acea campanie electoralã de pominã. “Voi asfalta toate cele 150 de strãzi ale orasului”, spunea atunci acesta si putini au fost cei care l-au crezut. Astãzi, mai sunt de asfaltat în jur de 30 de strãzi, dar toate au diverse stadii. Iatã si inventarul lor! Din cele sapte strãzi prinse în Programul National de Dezvoltare Localã (PNDL) II (Sara, Cotroceni, Episcopiei, Alecu Ghitescu, Dumitru Hodea, Salcâmului si Saca Gheorghe Balan), un proiect de 9 milioane de lei, mai este foarte putin de fãcut. “Pe strãzile Cotroceni si Episcopiei lucrãm acum si în putin timp vor fi finalizate. Mai avem de lucrat din lotul strãzilor de pe PNDL II doar douã: Alecu Ghitescu si Dumitru Hodea. N-am putut intra pe ele, fiindcã ne-a încurcat operatorul judetean de apã. Nu a tras canalizarea si apa, iar noi am luat decizia la Primãrie sã nu mai asfaltãm nimic pânã nu avem utilitãtile trase, ca sã nu fim nevoiti sã spargem strada din nou. Pe celelalte strãzi, Sara, Salcâmului, Saca, Gheorghe Balan, asfaltul e turnat si mai avem mici retusuri de fãcut la trotuare. Banii pentru reabilitarea acestora au venit de la Guvernul Dãncilã. Tin sã accentuez acest lucru, mai mult silit de agresivitatea liberalilor din Husi, care pe unde merg nu mai încap de premierul nostru si ne fac mincinosi. Dar ei ce fac când ajung la guvernare? Ce stiu mai bine, blocheazã investitiile de la Husi. Când era USL mare si dodolot, un doctor de pe la noi, care nu mai încãpea în halat de doctor, pe dosarul soselei noastre de centurã care zãcea într-un sertar la Ministerul Transporturilor scria cã nu are sustinere politicã. A venit PSD la putere si în ultima clipã Dãncilã a venit la Husi si a prins-o la finantare. A fost prinsã în ultima Hotãrâre de Guvern pe care a dat-o înainte de a fi demisã prin motiune. Acum vine Orban si ne-o taie. În programul lor de guvernare, varianta ocolitoare a orasului este înlocuitã cu cea a Vasluiului. De asta am luat decizia sã lãsãm modestia la o parte si sã spunem ce am fãcut pentru Husi împreunã cu Guvernul condus de Viorica Dãncilã”, a declarat, destul de iritat, primarul Husului, supãrat cã e posibil ca orasul sã piardã din nou finantarea la soseaua de centurã, dacã Guvernul Orban trece miercuri de votul Parlamentul.
Pentru lotul doi, de 15 strãzi, s-a semnat contractul de executie
Husul a prins finantare la un alt proiect lansat de Guvernul Dãncilã. E vorba de Fondul de Dezvoltare si Investitii, unde “orasul dintre vii” a prins proiecte în valoare de 11 milioane de lei. Primarul Ciupilan a anuntat cã din acesti bani vor fi asfaltate urmãtoare strãzi: Fundãtura Dobrina, Deal Cotroceni, Erou Ursan, Dumitru Patras, Melchisedec, Aleea Dobrina, Anton Iacob, Vasile Croitoru, Barbu Delavrancea, Constantin Florescu, Victor Ioan Popa, Tudor Arghezi, Nicolae Malaxa, Adam Bãtatu si Octavian Cotescu. “Pentru aceste strãzi am semnat deja contractul de executie, ieri am dat si ordinul de începere a lucrãrilor pentru jumãtate dintre ele. Asta înseamnã cã imediat intrãm la lucru acolo. Chiar dacã liberalii ne huiduie în fiecare sedintã de CL, noi ne vedem de treburile noastre. Noi nu lucrãm pe “stimulente” de la partid ca ei, ci pentru cã ne pasã de huseni si de orasul nostru. Acest program demarat de Guvernul Dãncilã, anul trecut, este unul urias pentru România. Este vorba de 10 miliarde de euro si se deruleazã pe o perioadã de 10 de ani. Iatã cã Husul a primit deja, în 2019, 11 milioane de lei, o valoare consistentã, dacã ne gândim la câte mii de primãrii sunt în România. Asta aratã cã Guvernului Dãncilã chiar nu i-a fost indiferentã soarta Husului sau Poarta Europei cum îi mai place doamnei premier sã-i spunã”, a mai spus Ciupilan.
Si cartierul Dric III va intra la asfaltare din februarie anul viitor
PARIU…Noul cartier Dric III sau Husul Nou, cum mai este denumit, prinde contur. Deja la primele case începe sã curgã apã. Aici primãria a dat locuri de casã tinerilor, iar cartierul creste pe zi ce trece. Catolicii au ridicat si o bisericã, lângã care au construit o grãdinitã, unde învatã cot la cot atât copiii catolici, alãturi de cei ortodocsi. Primarul Ciupilan le dã o veste bunã. Prin Proiectul de Mobilitate Urbanã Durabilã, acest cartier se va asfalta integral. Deja s-a urcat pe SEAP proiectul si urmeazã licitatiile. Primarul sperã ca la anul, în februarie, sã semneze ordinul de începere a lucrãrilor. “Vom începe cu cea mai lungã stradã din DRIC III, Ciprian Porumbescu care are aproape un kilometru. Urmeazã str. George Emil Palade, str. Crucii si Dumitru David. Si iatã cã nu i-am uitat nici pe acesti cetãteni ai orasului, asa cum liberalii tot insinueazã pe la sedintele de CL. Ei sunt foarte gospodari. Te uiti la casele ridicate de ei si nu-ti pare rãu cã primãria a avut încredere si le-a dat teren unde sã construiascã. Zici cã esti într-o zonã rezidentialã a unor orase mari. Dupã ce terminãm de tras apa si finalizãm de turnat asfaltul, aici va fi cu adevãrat orasul nou”, a mai spus Ciupilan.