spot_img
spot_img
1.2 C
Vaslui
26-dec.-2024

Schimbãri importante la RCA! Iatã cine va plãti mai mult pentru asigurarea auto

- Advertisement -

MODIFICARE…Politele auto s-ar putea scumpi cu pânã la 20%, avertizeazã surse din piata RCA! Motivul? Toate limitele în ceea ce priveste modul de calcul al tarifelor asigurãrilor vor dispãrea. Comisia Europeanã sustine cã actuala Lege RCA trebuie modificatã, pentru cã acum încalcã libertatea societãtilor de asigurare în a-si stabili singure preturile. În urma liberalizãrii pietei, unii cetãteni vor plãti mai putin, în timp ce soferii cu grad crescut de accidentare, cum sunt taximetristii, vor scoate mai multi bani din buzunare.

Potrivit proiectului de lege elaborat de Ministerul Finantelor, Autoritatea de Supraveghere Financiarã(ASF) nu va mai controla modul de stabilire a preturilor asigurãrilor RCA, fapt ce constituie un un risc de crestere majorã a preturilor. Proiectul de lege mai precizeazã cã suspendarea contractului RCA la cererea asiguratului nu mai este posibilã, însã nu stipuleazã obligativitatea RCA pentru masinile înmatriculate, dar neutilizate.

Segmentarea pietei, o regulã impusã de Uniunea Europeanã

Sorin Greceanu, directorul general al Biroului Asiguratorilor de Autovehicule din România a declarat cã liberalizarea pietei va fi o mãsurã apreciatã de toti proprietarii de masini. “Sunt reguli europene pe care trebuie sã le respectãm. Vrem piatã liberã sau piatã controlatã? Am intrat în Uniunea Europeanã si trebuie sã lãsãm preturile sã se formeze liber pe piatã, asta înseamnã cã preturile pot creste sau pot scãdea pe anumite segmente. RCA-ul are posibilitatea acum sã fie segmentat si la anumite categorii sã scadã pretul, la altele sã creascã, asta este si ideea, de asta a si intervenit Comisia Europeanã. De exemplu, la categoriile soferilor cu experientã, care nu au un istoric de daune, ar putea fi stabilit un pret foarte mic. La fel si pentru un tânãr sofer fãrã experientã, dar care trãieste la tarã, unde densitatea traficului nu este asa mare. Sunt mai multe segmente, sunt persoane fizice, sunt persoane juridice, masini mici, masini mari, taximetrie, distributie. Înainte nu aveam voie sã segmentãm, dar dacã avem voie sã facem acest lucru putem izola un risc din acesta mai pãgubos, statistic vorbind, si sã îi construim un pret corect. Eu cred cã asta vrea orice consumator pânã la urmã, un pret corect, format în piata liberã. Dar dacã îi bag pe toti la grãmadã si nu pot sã segmentez în felul acesta, atunci si pretul e mai mare”, a declarat Sorin Greceanu, director general al Biroului Asiguratorilor de Autovehicule din România.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.