TRANSFER… Colegiul National “Gh. Rosca Codreanu” Bârlad începe sã piardã teren în fata Liceului Teoretic “Mihail Kogãlniceanu” Vaslui (LMK). Dupã loviturile la Evalurea Nationalã si Bacalaureat, când liceul bârlãdean a primit doi elevi cu medii foarte mici (3,96 si 4,50) si nu a obtinut nicio medie de 10 la BAC, înainte de începerea anului scolar, trei elevi au ales sã pãrãseascã institutia de învãtãmânt si sã urmeze cursurile Liceului “Mihail Kogãlniceanu”. Unul dintre ei a intrat direct, în urma admiterii la liceu, iar ceilalti doi s-au transferat. George este unul dintre ei. S-a mutat cu gazdã în Vaslui, pentru a-si continua studiile în clasa a X-a, la specializarea Matematicã-Informaticã, aceeasi la care era si la liceul bârlãdean, dar nu la nivel intensiv. “La informaticã, colegii mei de aici sunt cu mult în fata mea, pentru cã, anul trecut, în clasa a IX-a, ei aveau sase ore de informaticã, dintre care douã ore de TIC, iar noi, la Bârlad, aveam una de informaticã si douã ore de TIC. Am mult de recuperat, dar sunt convins cã voi reusi, pentru cã am vãzut cât de bine explicã doamna profesoarã de informaticã, iar asta mã va ajuta mult”, a declarat George.
Decizia de a se transfera a fost impulsionatã, dupã cum mãrturiseste el însusi, si de faptul cã nu se simtea integrat cum trebuie în colectivul de la Colegiul “Gh. Rosca Codreanu”. “Eu mi-am dorit sã mã transfer. Când le-am zis pãrintilor, mi-au zis <ce-ti trebuie tie Vaslui? Ai la Bârlad tot ce îti trebuie!>. Dar apoi le-am povestit mai multe despre colectivul de la “Gh. Rosca Codreanu”, pentru cã nu mã simteam integrat cum ar trebui, le-am povestit ce stiam de alte cunostinte din zona Bârladului, care aleseserã sã învete la LMK, si apoi au spus <bine, dacã vrei, te transferãm>. Nu a mai stiut nimeni altcineva pânã nu am depus dosarul la LMK. Aici am fost bine primit de colegi si mi-am fãcut deja prieteni. Stiam cã sunt pretentiile mai mari la acest liceu, dar asta cred cã mã va ajuta sã învãt si mai bine. Sunt profesori buni la ambele licee, doar cã la LMK se insistã mai mult pe unele materii, spre exemplu la informaticã. La Bârlad, dacã voiai sã înveti mai mult, trebuia sã o faci în particular. Aici se pune accent mai mult pe informaticã, iar eu asta îmi doream, pentru cã am în plan sã dau, dupã ce termin liceul, la Facultatea de Automaticã-Calculatoare”, a mai povestit tânãrul.
La LMK se fac chiar si sapte ore de informaticã pe sãptãmânã
Spre deosebire de Colegiul “Gh. R. Codreanu”, la LMK elevii de la specializarea Matematicã-Informaticã studiazã informatica la nivel intensiv. Spre exemplu, în clasa a IX-a elevii au patru ore de informaticã si douã de Tehnologia Informatiilor si a Comunicatiilor (TIC)/sãptãmânã, în clasa a X-a au patru ore de informaticã si una de TIC/sãptãmânã, iar în clasele a XI-a si a XII-a câte sapte ore de informaticã/sãptãmânã. La Colegiul “Gh. R. Codreanu”, elevii de la aceeasi specializare au în clasa a IX-a – o orã de informaticã si douã de TIC/sãptãmânã, în clasa a X-a – douã ore de informaticã si una de TIC/sãptãmânã, iar în clasele a XI-a si a XII-a – câte patru ore/sãptãmânã.
Directoarea Colegiului National “Gh. Rosca Codreanu”: “Noi nu avem specializarea Matematicã-Informaticã intensiv”
REACTIE… De cealaltã parte a taberei, si Colegiul National “Gh. Rosca Codreanu” a primit elevi de la alte licee. “Este dreptul fiecãrui elev sã se transfere, dacã asta considerã mai bine. Si la noi au venit elevi de la alte licee, nu doar au plecat. Am avut 15 solicitãri de transfer de la alte unitãti scolare. Au venit cinci elevi de la Liceul Teoretic “Mihai Eminescu”, un elev de la Liceul Pedagogic “Ioan Popescu” etc. Dacã noi avem doar o orã de Informaticã (n.r. clasa a IX-a), nu înseamnã cã noi am ales asa. Existã un plan de învãtãmânt în care sunt precizate numãrul de ore alocate fiecãrei discipline în parte si pe care trebuie sã-l respectãm. Conform Planului cadru de învãtãmânt pentru clasa a IX-a, profil real, specializarea Matematicã-Informaticã sunt prevãzute douã ore TIC si o orã Informaticã, la clasa a X-a – o orã TIC si o orã Informaticã. La clasa a IX-a, conform Planului cadru, existã o orã de optional (CDS). La noi acest CDS e Matematicã- aprofundare (în loc de patru ore fac cinci ore). În clasele a XI-a si a XII-a, în Planurile cadru, sunt prevãzute patru ore de Informaticã si trei ore de optional de ales. La Liceul Teoretic “Mihail Kogãlniceanu” toate clasele de Matematicã-Informaticã sunt intensiv de Informaticã si au trei ore de Informaticã în plus. Noi nu avem specializarea Matematicã-Informaticã intensiv”, a explicat prof. Daniela Horoita-Jitcã, directoarea Colegiului National “Gh. Rosca Codreanu”. În ceea ce priveste concurenta cu Liceul Teoretic “Mihail Kogãlniceanu”, aceasta a mai declarat cã “rezultatele sunt aproape egale, cu exceptia mediilor de 10 la BAC. Si noi avem tot 100% procent de promovare la BAC, dupã sesiunea de toamnã, pentru cã aveam doar doi elevi care nu promovaserã, dar au reusit în cele din urmã. Si la Evaluarea Nationalã, tot cu 100% procent de promovare, numai cã am avut doar douã medii de 10 si, apoi, niciuna la BAC. În schimb, cred cã avem în jur de 80 de elevi, care au obtinut peste 9,50 la BAC. Cât despre mediile mici de la admitere (n.r. referire la mediile 3,96 si 4,50), aceasta este realitatea sistemului educational românesc. Câtã vreme un computer si o proastã consiliere fac admiterea la liceu, se pot întâmpla si astfel de situatii”.