spot_img
34.4 C
Vaslui
01-iul.-2024
spot_img

Ajutoarele de urgentã, pentru mortii si viii de la Husi, luate la verificat!

- Advertisement -

ÎNCURCÃTURI… Ajutoarele acordate de Primãrie pentru pãgubitii inundatiilor din luna iunie au bãgat zâzanie între huseni si Prefecturã, institutia refuzând sã valideze proiectul prin care Consiliul Local acorda anumite sume de bani, celor ale cãror gospodãrii au fost mãturate de puhoaie. Specialistii Prefecturii nu au fost rãu intentionati, doar cã husenii nu au respectat procedura. Si dacã tot a venit vorba despre acordarea ajutoarelor de urgentã, alesii locali au revãzut si cazurile în care Primãria poate da bani celor nãpãstuiti. Nu micã le-a fost mirarea, când au lecturat în proiect faptul cã si… defunctii pot primi ajutoare de urgentã. Sefa de la Asistentã Socialã a explicat de îndatã… paradoxul: “Este vorba despre persoanele care mor, iar morga ne anuntã cã nu au apartinãtori si astfel ne ocupãm noi de toatã înmormântarea”.

“La începutul anului, prin Hotãrârea Consiliului Local nr. 34, au fost stabilite conditiile de acordare a ajutoarelor de urgentã si cuantumul acestora. Au fost acele inundatii si, pentru cã pagubele au fost mult mai mari decât ceea ce s-a stabilit prin Hotãrârea 34, s-a hotãrât sã intrãm în Consiliu Local cu aprobarea altor sume decât cele pe care le-am prevãzut noi. Hotãrârea a fost înaintatã cãtre Prefecturã si Prefectura nu ne-a validat, dupã ce a spus cã ajutoarele de urgentã se acordã prin dispozitia Primarului. Este drept cã noi dupã hotãrârea Consiliului Local am emis, pentru fiecare în parte, dispozitie de acordare a acestor ajutoare. Prin adresa primitã de la Prefecturã ni se spune cã nu este legal si ca nu ne valideazã si sã revenim asupra acestei hotãrâri. În acest context, am venit cu o nouã hotãrâre, am scos acele limite de acordare a ajutoarelor de urgentã si a conditiilor. Cum spuneam, conditiile erau legate de venitul familiei respective. Ca sã nu mai avem probleme de genul acesta, le-am scos si au rãmas ajutoarele de urgentã, pe care le-am prezentat în material”, a spus reprezentanta de la Asistentã Socialã.

“Adicã, primãria plãteste banii de înmormântare cãtre cine? Cãtre firmã sau cãtre persoane?”

Liberalii au reactionat: “Se prevede eliminarea unor limite valorice, care au fost aprobate printr-o Hotãrâre de Consiliu Local, iar în acest proiect de hotãrâre se propune modificarea “retroactivã”. Ori, lucrul acesta eu stiu cã este imposibil si ilegal. Cu atât mai mult cu cât noi ne aflãm la sfârsitul lunii august. Si în proiect scrie cã se aprobã începând cu 1 februarie 2019”, a spus Cãtãlina Popa. “Si nu este singura problemã, cãci la acest proiect eu nu am vãzut avizul compartimentului economic, lucru care era foarte important, atât timp cât se majoreazã niste sume si nici mãcar nu sunt stabilite limitele exacte. Si un alt aspect este cel care se referã la acordarea unor ajutoare sau posibilitatea de a acorda unele ajutoare unor persoane care nu au tangentã cu familia, unei persoane decedate. Aici cred cã este o plajã destul de…”, a continuat liberala. “Sunt sase situatii, da? Una, acordarea ajutoarelor în caz de boalã, apoi acordarea ajutoarelor pentru acoperirea unor pãrti din costurile de reparatie ale gospodãriilor, aflate într-o situatie avansatã de degradare. Probabil, sunt situatii. Poate Primãria sã acorde asemenea ajutoare, dar mi se pare cã, desi situatia în sine impune interventia Primãriei, cred cã trebuie reglementatã situatia un pic mai clar. Ajutoare de înmormântare, pentru persoane fãrã sustinãtori legali sau în caz de cadavre neidentificate si nerevendicate. Adicã, primãria plãteste banii de înmormântare cãtre cine? Cãtre firmã sau cãtre persoane? Cã Primãria poate da doar cãtre persoane”, a precizat si consilierul Bobârnat.

Ne-a sunat “Morga”, cã avem un mort al nimãnui, care trebuie îngropat!

“Ne-am confruntat cu situatii când am fost anuntati de la morgã, de la Vaslui, cã persoana respectivã nu are apartinãtori si atunci am fost noi cei care ne-am ocupat de tot. De transport, de înmormântare, de tot. Deci, nu avea reprezentant legal. (…) Iar în ceea ce priveste acordarea de sume pentru reparatii în gospodãrii, în astfel de situatii, o persoanã din cadrul Primãriei merge pe teren si face un deviz de lucrãri. Si în baza acelui deviz, noi acordãm o parte din cheltuielile de reparatii”, a explicat Teodora Cãlinescu, sefa de la Asistentã Socialã. Cristinel Popa, presedintele de sedintã, a concluzionat discutia, cu o propunere, agreatã de toti: “Eu propun asa: sã aprobãm proiectul, urmând sã aprobe ulterior Consiliu Local normele de aplicare, în care sã se arate exact procedura, cât si cum se poate beneficia de ajutor”.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.