SÃ VINÃ BANII! Primarul Dumitru Boros a fost ieri prezent la Agentia de Dezvoltare Regionalã Nord Est (ADRNE), la Piatra Neamt, unde a semnat contractul pentru finantarea celui de-al doilea proiect extrem de important din cadrul Mobilitãtii Urbane Bârlad. Primul proiect este cel al achizitionãrii a zece autobuze electrice, în valoare de aproape 4 milioane de euro, pentru care s-a semnat finantarea la începutul lunii.
Pe 6 august s-a semnat, la Piatra Neamt, contractul de finantare Regio în valoare nerambursabilã de 3,9 milioane de Euro pentru dezvoltarea sistemului public de transport în comun al Municipiului Bârlad, prin achizitia de autobuze electrice în scopul reducerii emisiilor de carbon. În completare, proiectul presupune si dezvoltarea sistemului de management inteligent al traficului prin achizitionarea a 10 sisteme de monitorizare prin GPS, pentru localizarea autobuzelor în trafic, precum si instalarea a 10 ecrane digitale de informare în timp real a pasagerilor, privind urmãtoarele statii, amplasate în mijloacele de transport în comun. Ieri, la ADRNE Piatra Neamt s-a semnat al doilea contract de finantare Regio, pentru „Modernizarea infrastructurii de transport în scopul reducerii emisiilor de carbon în municipiul Bârlad”, în valoare de 9 798 999,85 euro.
„Cele douã proiecte trebuie privite în ansamblu si, împreunã, au o valoare de circa 17 milioane de euro, cu finantare cu fonduri europene si partial de la bugetul de stat si bugetul local. Este unul dintre cele mai mari proiecte pe care le-a semnat Primãria Bârlad, dacã nu chiar cel mai mare, ce va avea un impact foarte mare asupra cetãtenilor, pentru cã vizeazã zona aglomeratã a Bârladului. Prin acest proiect se urmãreste diminuarea gradului de emisie a gazelor cu efect de serã în oras. Intentionãm sã achizitionãm zece autobuze electrice, dar pentru a crea cele douã trasee noi e nevoie si de refacerea infrastructurii. Contractul semnat astãzi (ieri, n.r.) vizeazã practic înfiintarea a douã trasee de transport public în comun, pe care se vor realiza curse cu programe de transport prestabilite ce vor asigura conectivitatea directã pe directia Nord – Sud / Sud – Nord, precum si reabilitarea / modernizarea / reconfigurarea infrastructurii rutiere aferentã traseelor de transport public înfiintate pe o lungime de 7.112 metri. În acest caz, vorbim despre reconfigurarea si reabilitarea infrastructurii rutiere pe strãzile General Vasile Milea, Colonel Simionescu Sava, Paloda, Cãpitan Grigore Ignat, pe o lungime de 1.918 metri, si de reabilitarea infrastructurii rutiere aferente strãzilor Mihai Viteazu, Ioan Popescu, Vasile Pârvan, Dragos Vodã, Nicolae Bãlcescu, Constantin Hamangiu, Bulevardul Epureanu, pe o lungime de 5.194 metri”, a precizat, în cadrul unei conferinte de presã de luni. Primãria Bârlad urmeazã sã scoatã la licitatie pe SICAP executia proiectului tehnic si a lucrãrilor, în cel mai scurt timp. „Este proiectul la care au muncit foarte mult colegii din primãrie si le multumesc. Acest proiect este foarte important, vizeazã zona de blocuri, strãzile cele mai aglomerate si dupã executia lui, viata bârlãdenilor se va îmbunãtãti semnificativ”, a spus primarul Dumitru Boros.
Strãzile Epureanu si Vasile Pârvan vor fi reabilitate complet!
Totodatã, investitia presupune si amenajarea de statii de transport public pentru cãlãtori pe traseele nou înfiintate;
Construirea, amenajarea si dotarea unei clãdiri cu destinatia de autobazã;
Construirea / reabilitarea de trotuare pe Soseaua Tecuciului, Bulevardul Republicii, General Vasile Milea, Mihai Viteazu, Colonel Simionescu Sava, Paloda, Ioan Popescu, Vasile Pârvan, Cãpitan Grigore Ignat, Dragos Vodã, Nicolae Bãlcescu, Constantin Hamangiu, Bulevardul Epureanu;
Construirea de piste pentru biciclisti pe Soseaua Tecuciului, Bulevardul Republicii, General Vasile Milea, Nicolae Iorga, Vasile Lupu, 1 Decembrie cu o lungime totalã de 8.655 metri.
De asemenea, proiectul prevede si amenajarea de parcaje (bike-parking), pentru biciclete în aria de acoperire a proiectului;
Amenajarea unei zone exclusiv pietonale (strada pietonalã Fagului) în suprafatã de 1.120 mp;
Instalarea de camere de supraveghere video în intersectiile aglomerate de pe traseul noilor rute de transport public electric înfiintate;
Dotarea cu statii de autobuz (mobilier urban) a traseelor de tranport public în comun; instalarea unui sistem de informare în timp real a cãlãtorilor care va presupune echiparea si instalarea în statiile de autobuz a panourilor informative (ecrane digitale) ce vor afisa în timp real informatii despre derularea transportului public;
Dotarea centrului de comandã pentru managementul traficului din cadrul autobazei cu componente specifice software si hardware;
Realizarea a trei parcãri de transfer de tip park&ride la principalele intrãri în oras (la Galamar, la iesirea din oras spre Tecuci si la Podul Verde); etc.
CITITI SI: http://vremeanoua.ro/zece-autobuze-electrice-la-barlad-care-vor-circula-pe-doua-trasee-noi