SI-A REVENIT…Dupã mai bine de o lunã de blocaj, cardul de sãnãtate functioneazã din nou. Casa Nationalã de Asigurãri de Sãnãtate (CNAS) a anuntat cã sistemul informatic a fost repus în functiune, iar serviciile medicale vor fi semnate cu cardul de sãnãtate.
Mare parte din probleme au fost remediate de pe data de 1 august, ulterior s-a intervenit punctual acolo unde au fost depistate probleme care au cauzat imposibilitatea raportãrilor zilnice sau lunare.
“Aceastã situatie nu trebuie sã se mai repete”
Presedintele CNAS mentioneazã cã procedurile de achizitie a serviciilor de mentenantã au fost elaborate si urmeazã sã fie demarate în cel mai scurt timp. “Multumesc echipei de specialisti care a lucrat, zi si noapte, timp de aproape douã sãptãmâni, pentru a depista si remedia problemele sistemului informatic. Aceastã situatie nu trebuie sã se mai repete, trebuie sã existe servicii de mentenantã care sã asigure buna functionare a tuturor componentelor sistemului si orice problemã identificatã sã fie rezolvatã punctual, la timp, astfel încât sã nu mai provoace blocaje. Îmi cer scuze pacientilor si furnizorilor pentru problemele cauzate de disfunctionalitãtile din sistem mai bine de o lunã. Am demarat întâlniri cu reprezentanti ai organizatiilor profesionale din domeniul sãnãtãtii, pentru a identifica împreunã solutii care sã ducã la debirocratizarea activitãtii medicilor si, implicit, la cresterea calitãtii actului medical. Trebuie sã facem în asa fel încât, în timpul unei consultatii, medicul sã acorde mai mult timp pacientului si mai putin pentru treburile birocratice”, spune Vasile Ciurchea, presedintele CNAS. (F.G.)