DEFECTIUNE… Experientã neplãcutã pentru cãlãtorii trenului Interegio, traseul Galati-Cluj. Locomotiva acestuia s-a stricat chiar când a ajuns în statia de la Vaslui si a fost nevoie de o orã jumãtate pentru ca angajatii CFR sã repare defectiunea. Revoltati de faptul cã vor ajunge la destinatie cu întârziere, mai multi cãlãtori au început sã se ia la ceartã cu controloarea si a fost nevoie de interventia politistilor pentru a aplana situatia. „Trebuia sã plecati de noaptea, sã fiti precauti, dacã stiati cã aveti programãri”, a fost replica controloarei care i-a scos din sãrite pe cãlãtori.
Întreaga situatie a fost descrisã de o femeie din Bârlad pe pagina sa de Facebook: „am avut o experientã <<minunatã>>. Am pornit la drum cu destinatia Iasi, trenul IR Galati – Cluj. Constiincioasã, am cumpãrat biletul de ieri, care este mai scump decât acum o lunã, si azi am pornit la drum. Trenul compus din „decât” trei vagoane, lume multã, multi fãrã locuri, geamuri blocate, miros de toaletã… Am ajuns doar pânã la Vaslui, aici s-a defectat locomotiva. Stres, lumea agitatã, cã întârzie ba la medic, ba la aeroport… Nimeni nu stia când o sã pornim iar la drum, doamna controlor a replicat <<trebuia sã plecati de noaptea, sã fiti precauti, dacã stiati cã aveti programãri>>. Am pornit la drum dupã o orã – o orã jumãtate de stationare. Tot cald, tot fãrã aer conditionat, tot miros… Deci, dragul nostru CFR, bunã organizare: sã strãbati Moldova de la sud, cu un tren format din trei vagoane, sã ai cãlãtori cu duiumul si sã ai tupeu sã ajungi si în Ardeal, ãsta da management eficient, dã-i in mã-sa pe cãlãtori!”.
Record pur românesc: trenurile CFR au întârziat sase ani într-un an
Întâzierile trenurilor din tara noastrã nu mai sunt de mult o surprizã pentru cãlãtori. Numai în 2018, potrivit cifrelor oficiale, trenurile CFR au întârziat sase ani într-un an. Un record pur românesc, care ne pune pe ultimul loc în toatã Europa, la infrastructura feroviarã. În timp ce în alte state, o întârziere de numai câteva minute e atât de rusinoasã încât ministrul Transporturilor îsi dã demisia, la noi, oficialii se multumesc doar sã constate problema. Ministerul Transporturilor explica la începutul anului cã regretã disconfortul creat, dar CFR actioneazã astfel încât sã fie mentinutã siguranta circulatiei trenurilor. Unele dintre motivele invocate pentru aceste intârzieri sunt portiunile de cale feratã care nu permit o vitezã ridicatã, dar si restrictiile de vitezã introduse pe perioada lucrãrilor de întretinere si reparatie pe anumite tronsoane.