TOP… Rezultatele elevilor vasluieni la Bacalaureat claseazã judetul pe locul 22 în tarã, la egalitate cu Vâlcea si cu mult înaintea unor judete precum Arad si Teleorman. Rata de promovabilitate – 64,7% a Vasluiul este cu putin mai mare decât media pe tarã – 63,78 %. Cele mai multe note de 10 în Vaslui s-au luat la matematicã – 46 si cele mai putine la psihologie si sociologie – câte o notã de 10. La limba si literatura românã s-au obtinut nouã note de 10, iar la istorie – 26 de note de 10.
Dacã în mediul urban cele mai bune rezultate au fost obtinute de elevii de la liceul “Mihail Kogãlniceanu”, Colegiul “Gh. Rosca Codreanu” si Liceul „Emil Racoviță”, în mediul rural, cele mai mari medii au fost obtinute la Liceul “Stefan cel Mare” Codãesti – trei medii între 8 si 8,99, dar si la Liceul Tehnologic Puiesti – douã medii între 8 si 8,99. Din pãcate, procentul de promovare nu a fost foarte mare, 43,24% în Codãesti si 25% în Puiesti. Cei mai multi elevi care nu s-au prezentat la Bacalaureat au fost la Liceul Tehnologic “Nicolae Iorga” Negresti – 30. Aici, rata de promovare a fost de 60,09: 93 de elevi au fost respinsi, dintre care 22 au sanse sã treacã dupã contestatii, întrucât au trecut toate probele, dar nu au media minimã – 6. Cele mai multe medii (46) sunt între 8 si 8,99 si cele mai putine (19) între 9 si 9,99. Cea mai mare medie este de 9,88, obtinutã de Faur Davia-Andreea, urmatã de Aionesei Elena-Denisa (9,8), Balan Giovana (9,78) si Boitan Andrei (9,78).
“În scoalã se pune accent pe partea teoreticã si nu se face nimic pe partea practicã”
Rata de promovabilitate este cea mai micã din ultimii cinci ani. Pentru a remedia acest lucru, ministrul Educatiei National, Ecaterina Andronescu, propune mãsuri mai severe pe viitor, cum ar fi introducerea orelor remediale din clasa a IX-a si planurile personalizate de predare. „Eu cred cã pregãtirea orelor remediale, de care tot am vorbit, ar trebui sã tinã de la începutul pânã la finalul liceului. Numai asa se poate evita situatia în care unii elevi nu ajung sã promoveze examenul de Bacalaureat. În afarã de aceste ore, ar trebui sã facem un plan de pregãtire personalizatã pentru fiecare elev, cu sarcini precise și verificate periodic de profesor “, a declarat Ecaterina Andronescu. În acelasi timp, Iulian Cristache, presedintele Federatiei Pãrintilor, spune cã procentele sunt mai putin importante decât bagajul de cunostinte dobândit de fiecare copil, la finalul clasei a XII-a: “În scoalã se pune accent pe partea teoreticã si nu se face nimic pe partea practicã. Un copil care alege sã intre în câmpul muncii imediat dupã terminarea clasei a XII-a, fãrã sã urmeze cursurile unei facultãti, nu se va adapta la realitate si va resimti aceste lipsuri. Va realiza cã nu este pregãtit pentru viatã. Din pãcate, dacã este sã luãm exemplele copiilor din asa zisele licee de elitã, meritul pentru performantele lor nu îl au neapãrat profesorii care le-a predat la clasã, ci pãrintii care au investit timp si bani pentru ca acesti copii sã facã performantã. Sistemul de educatie are nevoie de o programã care sã îi pregãteascã pentru viata de dupã scoalã, mai ales pe cei care terminã profesionala”.