SE SCUMPESTE…Bârlãdenii care vor apela la serviciile de taxi vor fi nevoiti sã scoatã mai multi bani din buzunar. Ca urmare a cererii taximetristilor bârlãdeni, primarul Dumitru Boros, prin compartimentul transporturi a initiat un proiect de hotãrâre pe care îl va supune atentiei consilierilor CLM Bârlad, pe 27 iunie, la sedinta ordinarã din aceastã lunã. Noul tarif va fi de 2,9 lei (maximal) pe timp de zi, iar pe timpul noptii nu poate fi mai mare de mai mult de 50% fatã de tariful maximal, mai precis 3,48 lei.
La viitoarea sedinta a Consiliului Local Municipal (CLM) Bârlad din 27 iunie, orele 13:00, se va pune în discutie un proiect de hotãrâre privind majorarea tarifelor maximale practicate de taximetristii bârlãdeni. Dacã proiectul va fi aprobat, începând cu 1 iulie, tariful maximal pe timp de zi va fi de 2,90 lei/km, iar cel pe timp de noapte, de 3,48 lei/km (maximal). Decizia a fost luatã în urma mai multor întâlniri a conducerii primãriei municipiului Bârlad cu reprezentantii taximetristilor, în care acestia din urmã au reclamat faptul cã tarifele au rãmas neschimbate încã din 2008. Mai mult, de atunci, pretul carburantului s-a majorat de la circa 4 lei/litru la 6 lei pe litru. În plus, de atunci, costurile cu muncã vie cât si cu reparatiile, piesele de schimb ori alte cheltuieli au crescut semnificativ. „În Iasi, tarife de 2,50 lei/km pe timp de zi si de 2,8 lei/km, pe timp de noapte sunt practicate de mai bine de un an, pe când noi avem aceleasi tarife de peste 10 ani. Mai mult, acolo se practicã un tarif special pentru curse în afarã localitãtilor, de 3 lei/km, pe care noi nu-l avem, practic fiind obligati sã mergem în pierdere, dacã nu cãdem la întelegere cu clientul, dat fiind cã la întoarcere valoarea cursei o suportãm noi! Din cauza cîstigurilor mici si a cheltuielilor crescute cu întretinerea masinilor, multi colegi renuntã sã iasã în trafic”, ne-a explicat un taximetrist. Noile tarife au fost calculate în conformitate cu normele de aplicare ale Ordinului 243/2007 ale Autoritãtii Nationale de Reglementare pentru serviciile Comunitare de Utilitãti Publice, tinând cont de cheltuielile materiale, cu muncã vie si cu plata taxelor si impozitelor pentru un parcurs mediu de km si tinând cont de un profit al taximetristilor. Totodatã vor intra în vigoare si noile norme de functionare a celor 200 de taxiuri cu autorizatie datã de Primãrie. Toate taxiurile cu licentã vor fi obligate sã se înscrie la unul din cele patru dispecerate existente (Fulger, Anataxi, Eurotaxi, Prontotaxi), iar cei care au licentã si nu folosesc masinile (cazurile unor soferi de TIR si al altor persoane care detin licentã si nu au masini în trafic), vor fi sanctionati prin retragerea licentei.