NOUTATE Primarul Bârladului, Dumitru Boros, a decis ca „Zilele Culturale ale Bârladului” sã se încheie într-un mod inedit! Pe 12 mai, la Bârlad se va desfãsura, în prezenta lui Titi Aur, cel mai bun pilot de raliuri din România, Cupa „TITI AUR” la Off road – editia 1. Deja traseul pe care va avea loc raliul, care va fi pentru douã clase de masini de Off Road, este aproape gata, iar comisia ce va asigura desfãsurarea acestui raliu, formatã din politisti, jandarmi, agenti ai Politiei Locale si specialisti din Primãria Bârlad, s-a întrunit ieri, luând ultimele decizii si stabilind toate detaliile. Vor participa 29 de masini de Off Road, dintre care 15 din judetul Vaslui si 14 din judetele Buzãu, Neamt si Iasi.
În încheierea „Zilelor Culturale ale Bârladului” se va desfãsura prima editie a Cupei „TITI AUR”, etapa de off-road. La competitie vor participa mai multe cluburi din Bârlad, Buzãu, Neamt si Iasi. Cupa are loc pe 12 mai în locatia Poligon – Lizierã – Cotu Negru, începând cu ora 10:30. Vor participa 29 de masini de Off Road, dintre care 15 din judetul Vaslui (Bârlad, Vaslui si alte localitãti), precum si 14 din judetele Buzãu, Neamt si Iasi. La acest raliu, care are ca premiu cupa care îi poartã numele, va fi prezent si bârlãdeanul Titi Aur, cel mai bun pilot de raliuri din România, care a precizat organizatorilor cã nu vrea sã rateze acest eveniment, care îl onoreazã si care este organizat pentru prima datã în România. Desi el se aflã acum la Mangalia, având probleme cu masina cu care pe 5 mai a avut accident la Raliul Argesului, Titi Aur a precizat cã 90% va fi prezent la startul concursului, iar 100% în timpul desfãsurãrii lui. „Având câteva probleme cu masina cu care a fãcut accident, Titi Aur a precizat cã va face tot posibilul sã fie prezent de la început, a spus clar cã va veni, chiar dacã ajunge un pic mai târziu, pentru cã acest concurs îl onoreazã.”, a precizat Adrian Arnãutu, purtãtorul de cuvânt al Primãriei Bârlad.
Trasee de Off Road periculoase
Acesta ne-a mai precizat cã raliul Off Road de la Bârlad va avea douã clase: Clasa Open – pentru masinile de mare putere, dotate si tunate pentru teren foarte greu si Clasa Standard – la care vor participa masinile Off Road mai putin dotate, care sunt pentru teren accidentat. Masinile Clasa Open vor aborda un traseu extrem, coborând si urcând printr-o râpã pânã la pârâul Valea Seacã, iar Clasa Standard pe un teren accidentat. Fiecare masinã va avea pilot si copilot, fiind aplicat Regulamentul National de Participare al Off Road-urilor. La final, Cupa „Titi Aur” – premiatã cu 500 de lei plus o medalie, va ajunge la locurile I pentru fiecare clasã de masini (Open si Standard). Locurile 2 si 3, la fiecare clasã de masini, vor primi medalii si premii în bani: 300 de lei -locul 2 si 200 de lei – loc 3. „Foarte important este ca spectatorii sã înteleagã cã fiind o activitate de tip Off Road, se ajunge mai greu la traseu. De asemenea, vor fi garduri de protejare a spectatorilor, care nu vor avea voie sã treacã de ele. Vã oferim de asemenea si o hartã, pentru a vedea exact cum se ajunge la locul desfãsurãrii raliului Off Road.”, a mai precizat Adrian Arnãutu.
Titi Aur, cel mai cunoscut pilot de curse din România
Constantin (Titi) Aur este cel mai bun pilot român de raliuri. S-a nãscut pe 25 decembrie 1963 la Bârlad. A debutat în Raliul Brasovului, în 1986, pe o Dacia 1300. A cîstigat 51 de raliuri. A cîstigat de 8 ori (record) titlul de Campion National al României: 1995, 1997, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2006. A fost primul pilot român care a participat la World Rally Championship în 2003. Este adeptul derapajelor si fan al aderentei scãzute. Iubeste masinile anilor ‘70 – ’80 cu care “nu aveai nicio sansã la raliuri dacã mergeai drept”. Este director general al Academiei „Titi Aur”.