spot_img
spot_img
-1.3 C
Vaslui
13-ian.-2025

Primarul Vasluiului dezvãluie ideea secretã a comunistilor: pasajul subteran din centrul orasului!

- Advertisement -

PASAJUL-FANTOMÃ… În anii ’70, când se construia din temelii municipiul Vaslui, la Institutul de Proiectãri din Vaslui a apãrut o idee revolutionarã pentru resedinta de judet, idee care, dacã ar fi prins viatã, ar fi reglementat circulatia masinilor în zona centralã, pe o lungã perioadã de timp. Vasile Pavãl, primarul orasului, scoate la ivealã un proiect extrem de interesant, gândit de comunisti, însã care nu a ajuns sã fie aplicat (si nici nu va fi aplicat vreodatã, din ratiuni financiare!). Discutiile vin pe fondul cererilor tot mai insistente din partea locuitorilor, de a se realiza parcãri fie subterane, fie supraterane, pentru zecile de mii de masini care inundã strãzile Vasluiului, zilnic.

„În timp ce se construia municipiul Vaslui, între arhitectii acelor vremuri a prins o idee, care s-ar fi dorit a fi aplicatã, însã nu stiu de ce nu s-ar realizat niciodatã. La cei 12-15.000 de locuitori de atunci, se dorea, pe mãsurã ce orasul se dezvolta, realizarea unui pasaj subteran pentru circulatia masinilor, care sã înceapã de la intersectia actualã de la Independenta sau de la strada Husiului si avea sã se termine în zona Crucea Gãrii. În paralel, tot de la Independenta urma sã se realizeze o bretea, pe care sã circule masinile pe actuala stradã Stefan cel Mare, spre Centru, urmând sã facã jonctiunea cu pasajul subteran în Crucea Gãrii. O idee veche, care ar fi fãcut din Vaslui un oras modern, din punct de vedere al traficului auto, mai ales cã, înainte de ’89, erau destul de putine masini în oras. Povestea acestui pasaj care nu s-a realizat niciodatã vine în ideea în care multi vasluieni cer realizarea unor parcãri subterane, care sã rezolve problema circulatiei din Vaslui. „Cred cã erau niste vizionari, oamenii acelor vremuri. Urma sã fie si o parcare subteranã în centrul civic, în completarea acelei bretele subterane. Idee care, acum 1-2 luni, am auzit-o de la un vasluian, care spunea cã ar fi fost bine sã se facã acea bretea subteranã. Voi vedea ce voi face, nu renunt la ideea parcãrilor subterane. Am luat câteva variante în calcul pentru parcarea subteranã, inclusiv aici, în fata primãriei. Zone sunt si putem face. Sunt zone în Vaslui în care nu mai ai unde sã te extinzi. Zona Donici este una dintre ele, nu putem face alte parcãri. Mai sunt posibilitãti la sinagogã, în spate, la Romarta. Rãmâne în vederea mea”, a spus primarul Pavãl.

În tarã, sunt în lucru parcãri subterane în multe orase

În Bucuresti, în sectorul 3, se lucreazã la o mare parcare subteranã, proiect în valoare de 100 milioane lei. Parcarea propusã va fi amplasatã sub Bd. Decebal, între strada Dristorului si Piata Muncii. Aceasta va avea lungimea de aproximativ 550 m si lãtimea curentã de aproximativ 17,50 m, exceptând zonele de rampe si de scãri, unde lãtimea creste corespunzãtor. Prin proiect se propune un numãr de 718 locuri de parcare, din care 30 locuri destinate persoanelor cu dizabilitãti si 6 locuri pentru motociclete. Atât accesul auto în parcaj, cât si iesirea din acesta se realizeazã din ambele sensuri ale Bd. Decebal, prin intermediul a douã rampe de acces principale, cu câte douã sensuri fiecare (un sens de intrare si unul de iesire) care coboarã în ambele subsoluri si douã rampe cu câte un sens pentru iesirea de la subsolul 1 în Bd. Decebal. În cele douã capete ale parcãrii sunt prevãzute rampe circulare ce coboarã de la subsolul 1 la subsolul 2. La Târgu Mures, vor începe lucrãrile la o mare parcare subteranã, cu 415 locuri de parcare, pentru cei care tranziteazã orasul cu diverse probleme. Si la Iasi se propune construirea unei parcãri subterane în zona UMF si a unei supraterane, în zona Alexandru cel Bun, proiecte de zeci de milioane de lei. Rãmâne de vãzut ce solutii va gãsi primarul Pavãl, pentru ca si Vasluiul sã beneficieze de o astfel de parcare.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.