CONSTIENTIZARE… Serviciul 112 a preluat 12.735.836 de apeluri în 2018, conform datelor Serviciului de Telecomunicatii Speciale, însã mai mult de jumãtate dintre acestea nu au reprezentat urgente de competenta serviciului, ci solicitãri de informatii diverse, apeluri efectuate din gresealã, farse si apeluri injurioase. Chiar si asa, directorul STS, Sorin Vasilca, a spus cã numãrul apelurilor non-urgente la 112 are o tendintã descrescãtoare în ultimii ani.
Seful Departamentului pentru Situatii de Urgentã (DSU), Raed Arafat, a precizat cã aproximativ cinci milioane de cazuri medicale ajung pe an la Unitãtile de Primiri Urgente. „Apelurile nu sunt numai pe medical, sunt si apelurile care vin pe Pompieri, apelurile care vin pe Politie. 112 preia toate apelurile, însã pe partea medicalã din aproximativ 2.700.000 de cazuri pe care le rezolvã ambulanta, nu numai urgente, si consultatii si transport, în jur de 1.200.000 ajung la UPU pe an. La SMURD cifra care ajunge la UPU e mai mare pentru cã acolo avem echipajele paramedicale care nu pot lua decizia de a lãsa un bolnav acasã. (…) Ambulantele pe an ajung în jur la douã milioane de cazuri din cele 5 milioane, restul vin cu masini particulare, pe picioarele lor, dar asta nu înseamnã cã nu sunt urgente”, a declarat seful Departamentului pentru Situatii de Urgentã (DSU), Raed Arafat.
55%, procentul apelurilor non-urgente în 2018