SURPRIZE SI CONTRE… A doua „transã” de deschidere a ofertelor pentru încredintarea directã a serviciului de transport în comun în municipiul Bârlad a avut loc ieri. Au fost depuse în ultimele zece minute (last minutes) douã oferte: SC Vertrantis SRL (la orele 9:50) si SC Unistil SRL (la orele 9:53). Termenul limitã era ora 10:00, iar la orele 12:00 au fost deschise ofertele de cãtre comisia de licitatie, condusã de Aurelian Rãducu. S-au verificat ofertele depuse ce contin toate documentele solicitate prin Caietul de Sarcini aprobat de CLM Bârlad, fiind comunicat cãtre mass media doar valoarea ofertatã pentru costul unui bilet de cãlãtorie cu autobuzele firmelor ofertante. Ambele firme au precizat cã oferta este de 2 lei/bilet. N-au lipsit „contrele” între ofertanti, însã nimeni n-a înteles totusi ce a cãutat Vasile Tonitã la licitatie, atât timp cât el nu are nici o calitate în firma SC Vertrantis SRL, decât cã este sotul patroanei!
Ieri, 4 aprilie, a fost termenul de depunere a ofertelor, la Primãria Bârlad – orele 10:00, iar la orele 12:00 a avut loc, la sala de sedinte, deschiderea ofertelor. La orele 9:50, la Registratura primãriei a depus oferta SC Vertrantis SRL, firma care tocami abandonase transportul în comun, reziliind contractul cu CLM Bârlad, iar la orele 9:53 a depus si firma SC Unistil SRL Bârlad, oferta. De data aceasta singurã, fãrã asociere cu nimeni. Si la orele 12:00 a început actul 2 din circul „Ghici cine va face transportul în comun în Bârlad”, prin încredintare directã! Comisia de licitatie al cãrei presedinte este Aurelian Rãducu, a deschis prima datã oferta SC Vetrantis SRL, verificând dacã s-au prezentat toate documentele solicitate prin caietul de sarcini. Printre conditiile impuse prin caietul de sarcini pentru firmele care doresc sã efectueze transportul public în Bârlad pe o perioadã de doi ani, figureazã si faptul cã trebuie sã plãteascã o garantie de zece mii de lei pentru participare la licitatie, sã nu aibã datorii la bugetul de stat si local, sã detinã 10 autobuze urbane si 6 microbuze cu norme de poluare cel putin Euro 4. Pretul biletelor de cãlãtorie prevãzut în ofertã a fost de 2 lei/cãlãtorie, urmând ca membrii comisiei sã verifice în cel mai scurt timp dacã si restul ofertei corespunde cu cerintele caietului de sarcini. A doua ofertã, apartinând SC Unistil SRL a fost si ea deschisã, fiind verificate documentele prezentate, dacã existã, conform cerintelor, urmând sã fie verificate si la continut de cãtre comisie. Dacã pe 27 martie, când era unic ofertant, pretul unui bilet propus de Unistil era 1,8 lei/cãlãtorie, acum pretul ofertat este de 2 lei/cãlãtorie, exact ca la SC Vertrantis SRL! Curios, ce coincidentã – egalitate la pretul biletului de cãlãtorie! Dar urmeazã sã ne convingã comisia de licitatie dacã a fost doar o coincidentã! Între cei doi ofertanti au avut loc si niste schimburi de replici „spumoase”, mai ales cã Maria Tonitã sustine sus si tare cã ei nu se joacã de-a transportul, chiar dacã ba au renuntat la contractul cu Primãria Bârlad, ba vor iarãsi sã circule, dar fãrã conditiile pe care singuri si le-au impus în 2016 când au câstigat lictatia, cu o ofertã proastã pentru firma ei, gândind cã vor modifica contractul pe parcursul derulãrii acestuia!
Contre între ofertanti!
Vasile Puscasu a avut de fãcut o obiectiune, la fel si Maria Tonitã. Doar cã obiectiunea lui Vasile Puscasu este foarte pertinentã si aratã clar cã legea 98/2016 trebuie respectatã, iar Maria Tonitã a obiectat ceva pe lângã lege, care nici mãcar nu era prevãzut în caietul de sarcini de cãtre autoritatea contractantã. „În legea 98/2016, privind achzitiile publice, se spune la art. 167, al (g) cã autoritatea contractantã exclude din procedura de atribuire a contractului de achiziție publicã/acordului-cadru orice operator economic care și-a încãlcat în mod grav sau repetat obligațiile principale ce-i reveneau în cadrul unui contract de achiziții publice, al unui contract de achiziții sectoriale sau al unui contract de concesiune încheiate anterior, iar aceste încãlcãri au dus la încetarea anticipatã a respectivului contract, plata de daune-interese sau alte sancțiuni comparabile;”, a precizat Vasile Puscasu, managerul SC Unistil SRL Bârlad. „Aceasta este o lege si vom verifica în amãnut tot ce s-a depus. Chiar dacã ar vrea cineva sã favorizeze o firmã, legea este lege.”, a precizat Aurelian Rãducu, presedintele comisiei de licitatie si analizare a ofertelor depuse. Maria Tonitã a invocat si ea legea 328/2018, art. 7, pentru modificarea și completarea Legii serviciilor de transport public local nr. 92/2007, fapt consemnat de membrii comisiei la obiectiuni. „Va fi verificat ca totul sã fie dupã cum a fost solicitat în caietul de sarcini, de cãtre CLM Bârlad”, a precizat Aurelian Rãducu. Urmeazã ca ofertele sã fie analizate în detaliu, toate actele solicitate verificate, si în cel mai scurt timp comisia sã ia o decizie privind cine va executa serviciul de transport public în Bârlad.
Unistil Bârlad vine cu precizãri
Întrebat de reporterii cotidianului nostru dacã toate masinile prezentate în ofertã corespund si au toate reviziile, inspectiile tehnice la zi si nu sunt poluante, Vasile Puscasu a precizat cã : „Absolut toate sunt conform legii. Mai mult, noi considerãm cã asocierea pe care am fãcut-o data trecutã, cu firma din Slobozia, este conform legii. Atâta timp cât autoritatea contractantã nu a specificat nicio formã de asociere, noi am fãcut-o conform legii. Dacã s-a considerat cã nu este legal, e problema lor, noi suntem de altã pãrere, dar ne-am prezentat iar la licitatie, acum fãrã asociati, doar noi.”, a precizat Vasile Puscasu.
Vertrantis considerã cã este îndreptãtit sã câstige!
Reprezentantii SC Vertrantis SRL, administratorul Maria Tonitã si Luminita Vasilache, directorul economic, au specificat cã din punctul lor de vedere, trebuie ca certificatele depuse la dosarele de ofertã sã fie copiile conforme cu originalul, ele având suspiciunea cã acestea nu sunt conforme. „Toate documentele vor fi verificate de comisie în timpul legal, nu acum.”, a spus Aurelian Rãducu. „Nu am renuntat la contractul cu Primãria pentru cã vrem noi sã ne jucãm de-a transportul ci pentru cã nu am fost ajutati. Nu avem datorii la primãrie, pentru cã este un proces pe rol, iar cât timp se judecã, datoriile sunt suspendate de la platã, deci suntem pe zero!”, a spus Maria Tonitã. „Procesul este pânã în aprilie 2017, de atunci nu mai existã niciun proces si redeventa tot nu s-a plãtit”, a spus Sergiu Hotoi, managerul SC Unistil SRL Bârlad. „Nu este adevãrat, mintiti”, a contraatacat Maria Tonitã. Si totusi, legea invocatã de Maria Tonitã nu prevede nici un art. 7 … Asteptãm cu interes sã vedem cine va fi „alesul” dintre cei doi ofertanti, unul mai „interesat” ca altul sã transporte bârlãdenii în sigurantã si confort!