CU OCAUA MICÃ… Nu de putine ori i-am auzit pe responsabilii cu deszãpezirea drumurilor din judetul Vaslui plângându-se de bugetul pe care îl au la dispozitie. Ba cã este limitat, ba cã nu ajunge, ba cã iarna nu-i ca vara, motive pentru care am fost sfãtuiti sã asteptãm primãvara, sã putem circula si noi pe sosele „la negru”. Un cititor al ziarului Vremea Nouã a surprins un angajat al Directiei Regionale pentru Drumuri si Poduri Iasi, responsabilã cu deszãpezirea drumurilor nationale din judet, cum „face plinul” la douã bidoane de cinci litri, în loc sã alimenteze masina de serviciu. Faptul cã majoritatea acestor masini, pe lângã rezervorul principal, mai au si un rezervor de rezervã ridicã si mai multe semne de întrebare asupra gestului soferului. Sã sperãm cã nu din cauza acestor mici furtisaguri suntem nevoiti sã circulãm pe sosele încã acoperite cu zãpadã. Ar fi si pãcat!
- Advertisement -
DREPT LA REPLICĂ
Referitor la articolul „Responsabilii cu deszăpezirea, la furat de carburant?”, apărut în ediția de astăzi, 26 ianuarie 2019, a cotidianului „Vremea nouă”, DRDP Iași este în măsură să precizeze următoarele:
În urma documentării interne, a rezultat că în imaginile prezentate în articolul menționat este vorba despre un angajat DRDP Iași, aflat în timpul programului de lucru în data de joi, 25 ianuarie 2019. De asemenea, autobasculanta cu însemnele CNAIR figura pe traseu la data respectivă, fiind prezentă la alimentare cu carburant, conform bonurilor prezentate de deserventul acesteia.
În ceea ce privește umplerea bidoanelor cu carburant surprinsă în imagini, considerăm însă că nu se poate vorbi în niciun caz de un act de „furt”, așa cum în mod tendențios și nereal se prezintă în titlul articolului. Procedura este una dictată de împrejurări, fiind necesară pentru alimentarea în caz de urgență a rezervorului răspânditorului de material antiderapant (RSP) cu care sunt dotate autoutilajele de deszăpezire. În cazul de față, vorbim despre o autobasculantă Ford 3542D, intrată de curând în dotarea DRDP Iași. Aceasta a venit dotată cu lamă și instalație RSP care funcționează independent față de rezervorul de bază, cu un rezervor de combustibil cu o capacitate de doar 8 litri. Dată fiind capacitatea redusă a rezervorului RSP, coroborat cu faptul că operatorul PECO agreat de CNAIR pentru alimentarea cu combustibil a autovehiculelor noastre are stații doar pe raza municipiilor Vaslui, Bârlad și Galați (în cazul de față), s-a recurs la această variantă de compromis, tocmai în ideea de a nu exista sincope în activitatea de deszăpezire. Este vorba despre niște bidoane cu o capacitate de 10 l, în care se află și soluție AdBlue, utilizată la motoarele Diesel în scopul reducerii emisiilor de noxe în atmosferă.
Mai menționăm faptul că, în zilele de 24 și 25 ianuarie, zona Moldovei a fost sub avertizare Cod galben de fenomene periculoase (ninsori și ploaie înghețată), ceea ce a necesitat o mobilizare suplimentară și acționare prelungită a personalului și autoutilajelor noastre, pe traseele din aria de administrare.
Mai mult, menționăm că DRDP Iași efectuează în mod permanent monitorizarea autoutilajelor și a personalului proprii, cât și ale prestatorilor aflați sub contract. În ceea ce privește consumurile, acestea sunt riguros analizate, atât în baza monitorizării GPS, prin calcularea în funcție de parametrii și regimul de funcționare al autovehiculelor, coroborat cu evidențele electronice oferite prin cardurile de alimentare.
În aceste condiții, DRDP Iași consideră că sintagma „la furat de carburant” atribuită responsabililor cu deszăpezirea este una nedreaptă și fără niciun fel de acoperire în realitate, care nu reflectă în niciun caz eforturile și activitatea drumarilor Moldovei, în vederea asigurării viabilității carosabilului și menținerii drumurilor naționale deschise permanent pe perioada iernii.
- Advertisement -