spot_img
18.1 C
Vaslui
27-iun.-2024
spot_img

Transportul în comun, mizã electoralã pe spinarea bârlãdenilor! (VIDEO)

- Advertisement -

RÃZBOI LUNG… Transportul în comun din municipiul Bârlad a stârnit mari controverse si un rãzboi dur între PSD si PNL. Miza acestei lupte este una electoralã, nimeni nu se îndoieste, iar „disponibilitatea” deputatului Adrian Solomon de a „servi” lectii de administratie nu este chiar întâmplãtoare. Adevãrul este simplu: SC Vertrantis SRL Bârlad a câstigat licitatia din 2016, fãcând câteva compromisuri foarte clare, în ideea cã PSD (al cãrui primar interimar, Marin Bunea, a si semnat contractul) va câstiga alegerile si, dupã ce va trece un an de zile, va putea modifica conditiile din contract pentru a schimba pretul biletelor. Pe scurt, pe o mânã cu politicienii zilei, atât Vasile Tonita (care a si dorit sã ajungã senator, dacã nu ati uitat) cât si PSD, au crezut cã au pus de-o afacere, cum este transportul în comun si care ani de zile, prin firma Unistil SRL (apartinând lui Vasile Puscasu) a fost „pusculita” PSD. Numai cã, PSD n-a câstigat postul de primar, iar actualului edil, Dumitru Boros, nu îi surâde ideea de a face ilegalitãti, el precizând foarte clar în sedinta din 21 ianuarie „Eu nu modific niciun contract, nu renegociez nimic, contractul este cel care a fost licitat de Vertrantis si criteriile de departajare înte firme nu pot fi modificate 6 ani! Eu nu mã duc la puscãrie pentru nimeni!”, a spus primarul Dumitru Boros. Aflat acum în Franta, primarul Bârladului a precizat cã la întoarcere va iesi public pentru a prezenta „afacerea” Vertrantis vs Unistil sau cum si-a pregãtit singur falimentul Vasile Tonita, care a crezut cã va putea sã se alimenteze de la bugetul local, cum a fãcut-o ani de zile Unistilul.

Pentru cititorii nostri si nu numai, readucem în discutie afacerea cu transportul în comun, concesionat prin licitatie publicã pe 27 mai 2016, cãtre firma SC Vertrantis SRL Bârlad. Prezentãm pas cu pas, ce s-a întâmplat, iar cititorii pot trage singuri concluziile. La începtul anului 2016, a început lupta între Unistil si Vertrantis. Ca sã câstige licitatia, Vetrantis a coborât pretul biletului de cãlãtorie de la 2 lei cât era la Unistil, la 1 leu, prezentând un calcul de stabilire al pretului biletului. Vã reamintim cã SC Vetrantis a avut în ofertã autobuze si microbuze noi-noute în timp ce Unistil a venit cu autobuze second-hand. Vertrantis a oferit un pret la abonamentul de cãlãtorie de 34 lei/lunã, în timp ce Unistil a oferit – 35 de lei. Vertrantis a dat gratuitate pentru transportul pensionarilor, a persoanelor cu dizabilitãti în timp ce Unistil a oferit 60% – iar restul de 40% trebuia sã fie subventionat de la bugetul local. La capitolul investitii, Vertrantis a precizat cã pune la bãtaie 618 000 de lei în timp ce Unistil a alocat doar 300 000 de lei. Pretul biletului de cãlãtorie a fost de 1 leu la ambele firme ofertante, astfel cã diferenta de 16 puncte, cât a avut Vetrantis în fata Unistil vine de la oferta mult mai bunã! Plus cã SC Vetrantis a venit si cu macheta statiilor de autobuz ce le va construi în Bârlad, care vor avea foarte multe facilitãti, inclusiv internet prin WI-FI la liber!! Nimic însã nu s-a realizat!

Vertrantis a cerut rezilierea contractului sau renegocierea criteriilor de departajare!

Pe 11 decembrie anul trecut, Primãria primeste o cerere de renegociere si de modificare a contractului de delegare de gestiune a serviciului de transport în comun încheiat de SC Vetrantis cu Primãria Bârlad. Reprezentantii SC Vetrantis au cerut schimbarea tarifului – la 2 lei/bilet, conditiile de decontare a biletelor pentru pensionari, astfel încât societatea sã suporte 35% iar Primãria 65 % (desi unul din criteriile de departajare din caietul de sarcini era tocmai invers, motiv pentru care a primit puncte în plus fata de Unistil), municipul Bârlad sã suporte 100% pretul biletelor pentru persoanele cu dizabilitãti, desi Vertrantis a venit initial cu oferta de a suporta 100% pretul pentru aceastã categorie de cãlãtori. S-a solicitat modificarea graficului de realizare a investitiilor, anularea unor trasee, precum si plata subventiilor de cãtre Primãrie, în cel mai scurt timp, altfel Vertrantis ameninta cu rezilizierea contractului. Si ca sã fie cât mai clar, pe 13 decembrie, Vertrantis trimite cãtre CLM Bârlad solicitarea de reziliere a contractului, fãrã a mai astepta ca solicitarea din 11 decembrie sã fie pusã în discutie! Si de aici, a început rãzboiul!

Reprezentantii Vertrantis, sustinuti de PSD au dat explicatii în CLM

Dupã ce timp de vreo trei ore consilierii PSD si PNL, ori mai bine zis deputatul Adrian Solomon si primarul Dumitru Boros s-au contrazis si n-au ajuns la nicio concluzie, au fost adusi la sedintã Maria si Vasile Tonitã, reprezentantii Vertrantis. „Ni s-au blocat banii din subventii, trei miliarde de lei vechi, pentru investitii, pe care noi nu le-am efectuat pentru cã a fost pretul mic (la bilete – n.r.). Prin memoriile depuse la primãrie, am considerat cã nu mai putem face fatã, pentru cã nu mai putem plãti redeventa. Suntem într-un proces, acesta nu s-a terminat încã, la banii blocati nu primim nicio dobândã, nici primãria n-a fãcut investitii, iar noi plãtim majorãri la redeventa pe care n-am plãtit-o pentru cã nu avem de unde. Am ajuns la aproape 4 miliarde datorie la redeventã. Pe acest motiv, nu mai facem fatã”, a spus Maria Tonitã, în fata consilierilor. La rândul sãu, Vasile Tonita a adãugat: „Noi am solicitat prima datã majorarea de la 1,5 lei la bilet, dar ni s-a aprobat 1.3 lei si asta dupã câteva luni de negociere. Când am solicitat 1,8 lei, s-a aprobat 1,6 lei. Nu vã mai spun cã din 2016, în zilele libere date de guvern, sâmbãta si duminica, încasãrile sunt de 30% fata de zilele normale, diferenta fiind suportatã de noi. S-a mãrit si plafonul pensionarilor, plus numãrul de persoane cu handicap, pe care noi am luat atunci în 2016 decizia sã-i ducem gratis. Dar lunã de lunã, numãrul acestora a crescut de 3-4 ori din 2016. Nu vã mai zic cã si numãrul de masini mici a crescut, oamenii nu mai merg cu autobuzele. Salariul mediu s-a dublat, pretul motorinei a crescut…”, a precizat si Vasile Tonita.

„Ce-ai fãcut mãi nene, nu mai stii ce-ai licitat??”

Primarul Dumitru Boros, le-a precizat clar: „Domnilor, asta ati licitat! Nu putem schimba criteriile de departajare, cã singuri le-ati trecut si nu ati bãgat în calculul la pretul biletelor din zece criterii, cinci! Nu aveti trecut acolo profit! Zero profit ati trecut! Pãi se sã fac eu? Sã modific criteriile din caietul de sarcini? Imediat firma pe care ati scos-o din licitatie ne va actiona în judecatã! Eu nu mã duc la puscãrie pentru nimeni! Plus cã ati trecut în contract investitii de 618 000 de lei … Asa ati licitat, în aceste conditii! Cum e posibil sã treceti 6 miliarde de lei investitii si zero profit, plus cã nu ati bãgat în pretul biletelor cheltuielile de dezvoltare! De unde vreti sã mãriti pretul la bilete? Cum, dacã asta ati licitat?”, a precizat primarul Boros. Si surprizã! Vasile Tonita spune clar: „A fost o gresealã!!”. „Nu merge asa ceva, credeti-mã. V-ati trecut zero profit, e ca si cum dumneavoastrã vreti sã faceti transport gratis în Bârlad! Este o gresealã pe care trebuie sã v-o asumati! Nu este vina nici a mea, nici a consilierilor! Eu am gãsit acest contract semnat!”, a încheiat primarul Boros.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.