spot_img
spot_img
1.2 C
Vaslui
26-dec.-2024

Transportatorii vasluieni amenintã cu un protest de proportii

- Advertisement -

NEMULTUMITI… Transportatorii interjudeteni de pasageri „se încoloneazã cãtre Bruxelles si Strasburg”, pentru a protesta dacã proiectul de modificare a OMT 980/2011 va fi aprobat de ministrul demisionar al Transporturilor, Lucian Sova, documentul apãrut peste noapte, fãrã consultãri cu patronatele, fiind intens contestat de acestia încã din luna septembrie.

Noul proiect de Ordin, publicat în varianta finalã în 15 noiembrie, se aflã pe ordinea de zi a Comisiei de Dialog Social din 29 noiembrie, la Ministerul Transporturilor. „Acest ordin îsi propune eliminarea exclusivitãtii de o firmã detinutã pe un traseu, dã posibilitatea pasagerilor sã poatã alege între mai multe oferte de transport, îmbunãtãtirea conditiilor de transport pentru pasageri si concurentã în piatã”, a explicat ministrul Lucian Sova, în momentul promovãrii acestui ordin. Federatia Operatorilor Români de Transport, care are nu mai putin de 48 de membri în judetul Vaslui, a transmis ieri cã România riscã sã fie paralizatã de un nou protest al transportatorilor, care se vor deplasa cu tot cu autobuze si microbuze la Bruxelles si Strasbourg pentru a-si striga nemultumirile. Iatã ce scrie în comunicatul remis de FORT:

„În urma cu 2 zile, Ministrul demisionar Lucian Sova s-a ambitionat sã introducã din nou pe Ordinea de zi a Comisiei de Dialog Social de astãzi, ce se desfãsoara la Ministerul Transporturilor începând cu ora 14.00, deja „celebrul” ordin de ministru fatã de care, patronatele din transporturi si-au manisfestat nemultumirea încã din luna septembrie. Într-o forma usor cosmetizatã care demonstreazã încã o datã cã dl Sova a mintit opinia publicã într-un mod grosolan, fiind abia acum reintroduse chestiunile ce tin de gradul de confort al pasagerilor, ordinul nu face altceva decât sã arunce în aer transportul interjudetean de pasageri. Dacã acest ordin ar fi promovat în forma propusã de dl Sova, în afarã celorlalte efecte negative prezentate deja de Federatia Operatorilor Români de Transport, cel mai grav este faptul cã acesta (ordinul)  intrã în  contradictie totalã cu prevederile legii cadru a transportului, care desi fixeazã obligatii de serviciu public pentru transportatorii ce efectueazã curse interjudetene, ce beneficiau pe legislatia actualã de un drept exclusiv în efectuarea acestora, dupã ce erau declarati câstigãtori în urma sedintei de atribuire, s-ar gãsi în situatia, în cazul ordinului propus de ministrul, sã se calce în picioare în încercarea disperatã de a-si   amortiza investitiile fãcute, asa cum doreste ministru înainte de a câstiga licitatia, într-o totalã si inexplicabilã contradictie cu orice alt model legislativ sau operational aplicat la nivel international. În calitatea sa de membrã fondatoare a Uniunii Internationale a Transportatorilor de Pasageri – IPRU, Federatia Operatorilor Români de Transport a reusit sã obtina informatii din 20 de tãri din Europa, Asia si Africa, concluzia fiind aceea cã modelul legislativ si operational ce se încearcã a fi implementat în România, reprezintã un non-sens atât pentru pasageri cât si pentru transportatori, neavând nici o logicã ca, 20 de firme de exemplu,  sã investeascã în masini cât mai numeroase, dar de capacitate cat mai micã pentru ca ulterior sã plece la aceeasi orã, utilizand aceleasi puncte de îmbarcare/debarcare.

Partenerii turci ai Federatiei Operatorilor Români de Transport aflati sub umbrela federatiei similare din  Turcia – TOFED  si care activeazã într-o piatã liberalizatã, care le-a creat suficient de multe probleme, încercând sã defineascã ordinul propus de ministrul demisionar, au folosit urmãtoarele expresii: „non-sens economic” si „aruncati banii românesti în afara tãrii” cu referire în mod evident la investitiile ce nu vor fi amortizate niciodatã. În conditiile în care actualul ministru, sau viitorul ministru al transporturilor promoveazã „cel mai pervers si nejustificat act normativ propus vreodatã de un ministru”, asa cum declara presedintele FORT, Augustin Hagiu, transportatorii interjudeteni au stabilit sã încoloneze autobuzele ce deservesc traseele interjudetene, sã închidã autogãrile si sã plece cãtre Bruxelles si Strasburg pentru a cãuta, în mod nefiresc de altfel, solutia europeanã aplicabilã abuzului grosolan si inconstient al încã actualului ministru Lucian Sova. Asadar se creeazã premizele pentru ca luna ianuarie sã debuteze cu un protest generat de aceasta initiativã legislativã la care, contrar tuturor asteptãrilor, s-a alipit si gafa fenomenala a parlamentarilor din camera deputatilor, care în urmã cu o sãptãmânã, pe repede înainte, au promovat legea pentru modificarea legii transportului public local într-o formã care încalcã tocmai regulamentul european, pe care trebuia sã îl implementeze în legislatia româneascã”.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.