ÎNGRIJORÃRI … PARLAMENTARE…Intrarea în insolvențã a companiei care deruleazã contractul de construire a Variantei ocolitoare Bârlad a determinat o reacție imediatã din partea deputatului Daniel Olteanu. Acesta a avut, de-a lungul timpului, mai multe intervenții publice, interpelãri și declarații în Parlament, în care a atras atenția cã modul în care CNAIR și Ministerul Transporturilor gestioneazã reabilitarea DN18 s-ar putea rãsfrânge și asupra derulãrii contractului aferent Variantei ocolitoare Bârlad.
Deputatul Daniel Olteanu (ALDE), a fãcut ieri o interpelare cãtre ministrul Transporturilor și a solicitat luarea de mãsuri rapide dupã intrarea în insolvențã a constructorului Variantei ocolitoare Bârlad. „Am transmis mai multe interpelãri miniștrilor Transporturilor, de-a lungul timpului, cu privire la investițiile în infrastructura Moldovei și, ca parlamentar ales în Circumscripția Vaslui, este firesc sã acord o atenție sporitã modului în care este implementat programul politic și de guvernare, modul în care sunt respectate promisiunile electorale. Din aceastã perspectivã, Varianta ocolitoare Bârlad este, deocamdatã, singurul proiect mediu a cãrui execuție ar putea demara la nivelul județului Vaslui, o necesitate de zeci de ani și o promisiune nematerializatã de cãtre toate guvernãrile. Dați-mi voie sã preiau îngrijorãrile bârlãdenilor și ale tuturor celor preocupați de aceastã investiție, dupã apariția informației cu privire la intrarea în insolvențã a constructorului desemnat, compania Tehnic Asist.”, își explicã Daniel Olteanu demersul în fața ministrului Transporturilor.
Deputatul vasluian i-a atras atenția ministrului, în cadrul unei noi interpelãri, asupra unei posibile responsabilitãți a CNAIR în ceea ce priveste intrarea în insolvențã a companiei desemnate sã execute Varianta ocolitoare Bârlad: „Este foarte important sã ne asigurãm de faptul cã antreprenorul nu are nicio piedicã din partea statului în derularea contractului, dar și cã lucrãrile executate vor fi conforme din punct de vedere calitativ. În acest sens, dupã cum am sesizat și cu alte ocazii, existã suspiciuni întemeiate cã modul de derulare a contractului <<Reabilitare DN18 LOT 1 Moisei – Borșa km 131+627 – km 156+232 – BEI – etapa VI”, în valoare de 83,72 milioane lei, gestionat de CNAIR și cu executant Tehnic Asist, ar putea fi una dintre cauzele care au dus la insolvența acestei companii, iar efectele sã se rãsfrângã și asupra derulãrii contractului aferent construirii Variantei ocolitoare Bârlad. Reamintesc faptul cã acest contract are data începerii lucrãrilor 24.08.2015, presupune reabilitarea a 24 km de drum național, are câteva termene de finalizare a lucrãrilor amânate, aflându-se în prezent la un stadiu fizic de 85,20% și un stadiu financiar de 69,35%, ceea ce înseamnã lucrãri efectuate fãrã a le fi încasatã contravaloarea de aproximativ 12 milioane lei. Este descalificant pentru CNAIR, în condițiile în care explicațiile sunt <<alocãrile insuficiente pentru efectuarea plãților cãtre antreprenor>>“, sã asiste pur și simplu la aceastã vitezã de execuție de 6 km reabilitare drum național / an, finalizarea lucrãrilor fiind amânatã pentru 2019, termen nedefinit clar, chiar conform CNAIR. Vã reamintesc, în acest context, cele mai recente declarații ale domnului ministru de Finanțe, Eugen Teodorovici: <<Nimeni nu oprește companiile statului sã facã investiții>>, și faptul cã, la rectificare, Ministerul Transporturilor a avut sume bugetate și neconsumate de peste 1 miliard lei!”, noteazã deputatul ALDE în interpelarea adresatã șefului de la Transporturi.
Daniel Olteanu îi cere ministrului Transporturilor „garanții cã antreprenorul Tehnic Asist are capacitatea tehnicã și economicã de a duce la bun sfârșit contractul aferent construirii Variantei ocolitoare Bârlad”, precum și identificarea și tragerea la rãspundere a celor responsabili de efectuarea cu întârziere a plãților cãtre constructori, dar și de nealocarea fondurilor necesare derulãrii lucrãrilor, în condițiile în care, anual, Ministerul Transporturilor a avut, la rectificãrile bugetare, fonduri neconsumate.