DECLARATIE POLITICÃ…Deputatul bârlãdean Daniel Olteanu, vicelider ALDE în Camera Deputatilor si presedintele ALDE Vaslui, salutã semnarea contractului pentru Varianta de Ocolire a municipiului Bârlad, care, spune el, ar fi trebuit sã fie însotitã de scuze.
„Semnarea contractului de proiectare si executie a Variantei de Ocolire a municipiului Bârlad este, fãrã îndoialã, un fapt pozitiv. Acesta ar fi trebuit însã completat, ca un gest de normalitate si decentã, de prezentarea unor scuze publice, de cãtre cei responsabili, fatã de toti bârlãdenii care au fost amãgiti de-a lungul timpului cu realizarea acestui obiectiv. Sunt de notorietate dezinformãrile din partea institutiilor de la nivel regional si national, cu atributii în domeniu, cu privire la termenele de realizare a Variantei Ocolitoare Bârlad, la fel si întârzierile cauzate de decizii haotice precum <<revizuirea studiului de fezabilitate>> si <<anularea revizuirii studiului de fezabilitate>>. Toate acestea fac ca vestea semnãrii contractului de proiectare si executie a soselei de centurã sã nu fie un motiv de sãrbãtoare pentru bârlãdeni.
Esecul de pânã acum în gestionarea acestui obiectiv de investitii aratã cã sistemul din Ministerul Transporturilor e unul putred. E vorba despre o institutie care, indiferent de ministri si de partide, a dovedit cã îsi poate bate joc nu doar de un oras, ci de o întreagã regiune. Responsabilii din cadrul Directiei Regionale de Drumuri si Poduri (DRDP) Iasi, care s-au împiedicat în propria incompetentã, lansând în spatiul public tot felul de termene mincinoase pentru demararea si finalizarea lucrãrilor la Varianta de Ocolire a municipiului Bârlad, sunt primii care ar trebui sã dea socotealã bârlãdenilor.
Pe de altã parte, nu pot sã nu remarc faptul cã, însumând toatã perioada alocatã contestatiilor, soseaua de centurã a orasului este un proiect a cãrui executie are termen contractual de realizare jumãtatea anului 2021 (8 luni proiectare, 22 luni executie)! Este un nou termen oficial, care pune la încercare rãbdarea bârlãdenilor, neobositi de peste 40 de ani, de când a fost prezentatã, pentru prima datã în mod public, macheta Variantei Ocolitoare Bârlad, sã-si revendice dreptul de a locui într-un oras fãrã praf, noxe si trepidatii cauzate de traficul greu. Stãruinta bârlãdenilor meritã în schimb responsabilitate realã din partea tuturor actorilor cu rol în realizarea acestui obiectiv de investitii, pe care îl voi monitoriza atent si în continuare.
Solicit aceeasi atitudine responsabilã si din partea oamenilor politici vasluieni, pentru proiecte care pot scoate Vasluiul si Moldova din sãrãcie. Cresterea de la 1% la peste 20%, anual, a alocãrilor de la nivelul bugetului Ministerului Transporturilor pentru executia unor mari proiecte de infrastructurã în Moldova trebuie sã fie un deziderat comun, iar în ceea ce priveste judetul Vaslui, obiectivele cele mai importante sunt Variantele ocolitoare Vaslui si Husi, precum si Autostrada Tisita – Albita, care este, de departe, prioritarã.”, a precizat deputatul Daniel Olteanu, presedintele ALDE Vaslui.