SUSTINERE…Daniel Olteanu, vicelider al Grupului ALDE de la Camera Deputatilor, salutã decizia Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat (MMACA) de a propune spre consultare publicã un proiect de ordonantã de urgentã care stabileste conditii noi pentru derularea Programului Start-up Nation, favorabile recuperãrii decalajelor regionale. Deputatul ALDE sustine cã, în forma actualã, schema de finantare dedicatã antreprenorilor romȃni le permite si întreprinzãtorilor din judetele sãrace sã acceseze sprijinul oferit de Guvern. Acestia ar urma sã primeascã punctaj maxim în cadrul editiei din acest an a Programului Start-up Nation, care vine cu criterii noi de finantare, unul dintre acestea referindu-se la densitatea întreprinderilor mici si mijlocii (IMM-uri) înregistrate în fiecare judet din tarã.
În cadrul unei declaratii sustinute în plenul Parlamentului, Daniel Olteanu a subliniat cã, în lipsa marilor proiecte de infrastructurã din Moldova, modificãrile aduse Programului Start-up Nation ar putea oferi judetului Vaslui sansa de a recupera o parte din decalajele de dezvoltare acumulate fatã de zonele bogate din tarã. Mai mult, deputatul ALDE a venit cu propunerea unui nou criteriu de departajare a proiectelor înscrise în Programul Start-up Nation, astfel ca antreprenorii din judetele lipsite de infrastructurã de nivelul autostrãzilor sã primeascã un punctaj suplimentar, pentru cã trebuie sã facã performantã în conditii mai dificile. Finantãrile prin intermediul programelor de tipul Start – Up Nation nu pot înlocui alocãrile pentru investitiile în infrastructurã, considerã Daniel Olteanu, însã acestea reprezintã un semnal de bun augur, care confirmã faptul cã Guvernul nu doar constientizeazã, dar si ia mãsuri pentru a reduce diferentele între regiunile sãrace si cele bogate.
„Salut deschis modul în care au fost elaborate conditiile pentru antreprenorii care doresc sã acceseze sprijinul guvernamental prin intermediul Programului Start-Up Nation, un proiect aflat spre consultare. De-a lungul timpului, am putut numãra pe degete initiativele de impact, izvorâte la nivel guvernamental, prin care regiunile defavorizate sã fi primit sanse de a recupera decalajul care le separã de Bucuresti si judetele bogate.
Conform unor informatii publice de la momentul sesiunii anterioare a Start-Up Nation, erau 44 de proiecte în Vaslui, iar în Cluj, un judet cu o populatie cam de douã ori mai mare, erau de peste 25 de ori mai multe proiecte. În Bucuresti, la fel, de peste 30 de ori mai multe proiecte decât în Vaslui, desi populatia e doar de aproximativ cinci ori mai mare. Iatã cã Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat face acum, prin intermediul ordonantei aflate în consultare, pasi concreti cãtre sprijinirea regiunilor rãmase în urmã. Este de felicitat, în conditiile unei presiuni publice pe care am sesizat-o deja, curajul de a pune în consultare un proiect de ordonantã prin care vor primi punctaj maxim, 20 de puncte, acei antreprenori din localitãtile din mediul rural sau urban, din judetele cu o densitate redusã de întreprinderi mici si mijlocii. Pentru cã, spre deosebire de antreprenorul din Bucuresti sau Cluj, cel din Vaslui trebuie sã facã performantã într-un judet lipsit de miliardele de euro investite de la bugetul de stat în infrastructurã”, a declarat Daniel Olteanu, care a afirmat cã, în forma propusã de Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Programul Start – Up Nation ar putea avea un rol determinant în reducerea decalajelor regionale.
Propuneri pentru antreprenorii din judetul Vaslui
„Sper ca aceste conditii din Programul Start-Up Nation sã nu fie schimbate, ba mai mult, vin cu propunerea ca antreprenorii din acele judete lipsite de infrastructurã de nivelul autostrãzilor sã primeascã un punctaj suplimentar. Criticii acestei propuneri trebuie sã înteleagã cã nu este posibil ca doar anumite zone ale tãrii sã aibã parte de sprijin de miliarde de euro, cum sunt investitiile în infrastructurã, iar altele sã nu beneficieze de nicio investitie. Atunci când au fost alocate miliarde de euro pentru autostrãzi, inclusiv din contributiile vasluienilor, n-am vãzut pe nimeni revoltat cã, din sãrãcia lor, vasluienii sustin constructia autostrãzilor în regiunile bogate. Desigur, finantãrile prin intermediul Programului Start-Up Nation nu pot înlocui investitiile în infrastructurã, dar sunt un început foarte bun prin care Guvernul nu doar constientizeazã, dar si ia mãsuri pentru a scãdea decalajul între sãraci si bogati. Bucurestenii, timisorenii, clujenii trebuie sã înteleagã faptul cã nu se poate ca fondurile pentru marile proiecte de infrastructurã sã fie alocate exclusiv zonelor în care locuiesc ei, iar fondurile pentru sprijinirea afacerilor, tot acestor zone. As fi apreciat aceste puncte de vedere vehemente dacã le-as fi vãzut si în momentul în care, an de an, judetul Vaslui si Moldova primeau zero euro pentru mari proiecte de infrastructurã; asta da, ar fi fost o dovadã de solidaritate. Din pãcate, Programul Start-Up Nation nu sterge decalajul cauzat de faptul cã, din peste 700 km de autostradã, Moldova are zero km. Este, repet, un început, pentru care Ministerul pentru Mediul de Afaceri meritã felicitat, dacã Start-Up Nation rãmâne în aceastã formã”, a mai sustinut Daniel Olteanu în plenul Camerei Deputatilor.