POVERI… Documentele necesare solicitãrii si atribuirii numãrului unic de identificare a aparatelor de marcat electronice pentru firmele din judetul Vaslui care trebuie sã introducã aceste echipamente de la 1 octombrie (firmele mari si mijlocii) sau 1 noiembrie (firmele mici si celelalte forme de organizare) pot fi depuse online prin intermediul Spatiului Privat Virtual al fiecãrui agent economic în parte, anuntã Agentia Judeteanã a Finantelor Publice Vaslui. Prin intermediul formularului C801 se poate solicita emiterea certificatului de atribuire a numãrului unic de identificare pentru mai multe aparate de marcat electronice fiscale în vederea instalãrii în mai multe zone geografice. Aceastã nouã gãselnitã a celor de la Ministerul de Finante înseamnã eforturi mari pentru micii întreprinzãtori care trebuie sã scoatã din buzunar peste 1200 de lei pentru a achizitiona aceste noi case de marcat. Aceasta, în conditiile în care acesti întreprinzãtori au mai investit destui bani în astfel de aparaturã, care dintr-o datã este depãsitã.
Dupã ce îti scoate banii din buzunar cu forta, ANAF-ul spune cã îti face facilitãti
Verificarea formularului C801 depus prin Spatiul Privat Virtual pentru firmele din Vaslui, ca si pentru cele din restul tãrii, dureazã în medie un minut. Într-un interval de timp similar se emite certificatul de atribuire a numãrului unic de identificare a aparatelor de marcat si se comunicã în contul de SPV. Prin urmare, dacã utilizeazã aceastã facilitate oferitã de ANAF în colaborare cu Centrul National pentru Informatii Financiare din cadrul MFP, operatorii economici pot obtine certificatul în cel mult trei minute. Totodatã, pe site-ul www.anaf.ro/Asistentã Contribuabili/Ghiduri curente, a fost publicat Ghidul cu privire la înregistrarea informatiilor privind aparatele de marcat electronice fiscale, precum si la emiterea Certificatului de atribuire a numãrului unic de identificare. Informatii suplimentare se pot obtine si telefonic, apelând Serviciul central de asistentã telefonicã a contribuabililor – Call-center, la nr. de telefon 031.403.91.60. Agentia Nationalã de Administrare Fiscalã a întreprins toate demersurile pentru a facilita operatorilor economici obtinerea numãrului unic de identificare a caselor de marcat si le recomandã acestora sã solicite certificatele prin intermediul Spatiului Privat Virtual. ANAF este preocupatã permanent de îmbunãtãtirea serviciilor, strategia sa vizând dezvoltarea comunicãrii în mediul electronic, pentru a oferi contribuabililor o interactiune rapidã si modernã cu institutia.