spot_img
spot_img
0.8 C
Vaslui
14-ian.-2025

Toamnã „fierbinte” pentru transportatorii judeteni si regionali

- Advertisement -

SUPÃRATI…Tot mai multe voci din cadrul firmelor de transport sustin cã sunt duse la faliment de ordinele haotice venite de la Ministerul Transporturilor, mai ales într-un judet ca Vasluiul, cu putere economicã scãzutã si numãr redus de cãlãtori. Federatia Operatorilor Români de Transport atrage atentia asupra declansãrii unor miscãri de protest în toatã tara, inclusiv la Vaslui, având în vedere cã ministrul de profil, Lucian Sova, a emis un ordin, prin care toate firmele de transport sunt obligate sã-si cumpere masini noi, în paralel cu introducerea pe piatã a tot felul de firme care nu au legãturã cu transportul public.

„Ministerul Transporturilor promoveazã, cu o îndârjire de neexplicat, cea mai proastã „retetã” pentru viitorul transporturilor rutiere de pasageri. Membrii Federatiei Operatorilor Români de Transport – F.O.R.T. sunt decisi sã opreascã activitatea de transport interjudetean si judetean de pasageri, la nivel national, în prima parte a lunii septembrie ca formã de protest fatã de proiectul de ordin impus cu „forta” de ministrul Lucian Sova. „Reteta” domnului ministru s-ar traduce cam asa:

1. Iei cea mai proastã variantã de pseudo-liberalizare posibilã la transportul interjudetean de pasageri;

2. O amesteci cu judeteanul, atât din punct de vedere al Regulamentului CE 1370, cât si din punct de vedere al competentelor crescute pentru UAT-uri;

3. „Deschizi” piata transportului interjudetean pentru orice agent economic (si nu neapãrat operator de transport) chiar dacã respectivul înregistreazã datorii la stat);

4. Impui obligatii de serviciu public, fãrã a acorda însã drept exclusiv sau compensatii materiale;

5. Obligi competitorii sã achizitioneze parc auto, fãrã însã sã existe certitudinea valorificãrii lui;

6. Nu prezinti niciun studiu de impact, te încurci în fundamentare si nu ai nicio analizã de tip SWOT, ca suport;

7. Nu esti în stare sã prezinti un studiu de mobilitate la nivel national, care sã genereze un program de transport adecvat nevoilor pasagerilor, însã impui un program.

Rezultatul „retetei”: „bifezi” un ordin de ministru în mandatul tãu, canibalizezi piata si o obligi sã investeascã fãrã rost, aruncând bani afarã din România. În concluzie, „reteta” domnului ministru pentru viitorul transportului interjudetean este: „îndestulãtoare” pentru el (boierul de pe mosia transportului); satisfãcãtoare pentru „tâlharii” din transport (ocazionistii); extrem de profitabilã pentru cei ce vând autovehicule de transport pasageri; distrugãtoare si demolatoare pentru transportatorii seriosi, care au îndurat, au suportat si acceptat toate schimbãrile, cu eforturi mari investitionale, au construit singuri autogãri si au ales sã nu plece din tarã. Consiliul de conducere al F.O.R.T. a decis sesizarea Comisiei Europene raportat acestui subiect, deoarece ordinul încalcã grav legislatia europeanã în materie si efectuarea tuturor demersurilor de naturã contencioasã, pentru ca modificarea legislativã sã nu poatã produce efecte”, se aratã în comunicatul FORT.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.