PROPUNERE…Transportatorii rutieri solicitã Guvernului reducerea de o singurã zi a perioadei de înmatriculare pentru autovehiculele comerciale. Acestia îsi justificã demersul afirmând cã în anul 2017, aproape un sfert din exportul total de servicii al României, de peste 20 miliarde euro, a fost realizat de ramura transportului rutier. În judetul Vaslui, detinãtorii unor astfel de vehicule trebuie sã astepte si 90 de zile pânã sã-si vadã masinile înmatriculate.
Perioada de înmatriculare pentru autovehiculele comerciale trebuie sã fie redusã de la peste 30 de zile la o singurã zi, si în acest mod se va evita generarea de costuri si pierderi pentru firmele de transport rutier si pentru economia României, atrag atentia reprezentantii Uniunii Nationale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR). „Uniunea Nationalã a Transportatorilor Rutieri din România solicitã Guvernului si Ministerului Afacerilor Interne (MAI) mãsuri urgente pentru reducerea perioadei de înmatriculare pentru autovehiculele comerciale, de la peste 30 de zile la o zi, întrucât acestea sunt mijloace de productie, iar imposibilitatea operãrii acestora genereazã costuri si pierderi pentru firmele de transport rutier si pentru economia României”, precizeazã transportatorii.
O zi de asteptare la Bucuresti, 90 de zile de asteptare la Vaslui
Conform datelor UNTRR, în prezent, transportatorii rutieri români trebuie sã astepte de la câteva zile, în localitãti precum Bucuresti (o zi) sau judete ca Suceava (o zi), Mehedinti (douã zile), Neamt (trei zile) sau Dolj (cinci zile), pânã la peste 30 de zile în judete precum Bacãu (32 de zile), Botosani (35 de zile), Dâmbovita (35 de zile), Alba (44 de zile), Sibiu (41 de zile), Brasov (43 de zile), Timis (30 – 60 de zile), Iasi (41 de zile), Bistrita Nãsãud (60 de zile) sau chiar 91 de zile la Vaslui, pentru a putea realiza o programare în vederea depunerii documentelor necesare obtinerii certificatelor de înmatriculare pentru autovehicule. Transportatorii rutieri afirmã cã, în aceste conditii, nu mai pot fi onorate contractele în desfãsurare, întrucât vehiculele comerciale sunt blocate nejustificat de mult din cauza procedurilor de înmatriculare. Potrivit unor statistici furnizate de Banca Nationalã a României si Consiliul de Export al României, în 2017, aproape un sfert din exportul total de servicii al României, de peste 20 miliarde euro, a fost realizat de ramura transportului rutier. De asemenea, anul trecut, transportul rutier a contribuit cu 4,75 miliarde euro la exportul de servicii al României, având un aport cu 22% mai mare decât întreaga ramurã de servicii telecom si IT la exportul de servicii al României. Totodatã, industria transporturilor rutiere are o contributie la Produsul Intern Brut (PIB) al României în crestere în ultimii ani, fiind principala modalitate de transport utilizatã pentru exporturile realizate din tara noastrã.