IGNORANTÃ…O tragedie de proportii a fost la un pas sã se întâmple la trecerea de cale feratã din localitatea Gara Rosiesti. Un microbuz cu opt moldoveni s-a lovit de vagonul unui tren. Din fericire, în urma impactului, victimele nu au suferit rãni care sã le punã viata în pericol. În fata autoritãtilor, soferul moldovean, care voia sã ajungã în Vama Albita, venind de la Bucuresti, a povestit cã a ales acel traseu din vina GPS-ului. În loc sã-l tinã pe drumul european, spre Crasna si ulterior la vamã, aparatul l-a scos spre Vutcani, Dimitrie Cantemir si apoi la Husi. Cel necurat, probabil, l-a îndrumat pe o rutã pe care nici cei cu cãrutele nu ar fi urmat-o. Cine ar fi crezut cã un sofer profesionist care are la activ multe curse internationale ar fi ales un traseu atât de ciudat, compus la un moment dat din drumuri comunale si judetene. Nu mai spunem cã între Vutcani si Barbosi, o localitate din comuna Hoceni nu existã nici un fel de drum, decât de exploatatie. Acest ultim accident continuã lista neagrã a evenimetelor nefaste care se întâmplã la bariera mortii. Probabil, autoritãtile ar trebui sã intervinã si sã semnalizeze corespunzãtor aceastã trecere peste calea feratã. CFR a primit, de-a lungul timpului, mai multe cereri prin care se solicita instalarea, în acea zonã si în altele „fierbinti” din judet, de bariere sau semnale luminoase si acustice. Toate cererile au fost ignorate
Alexandru Croitoru
Trecerea de cale feratã din localitatea Gara Rosiesti face, din nou victime, în timp ce oficialii CFR ignorã cererile pentru instalarea unei bariere sau a semnalelor luminoase si acustice în zonã. Asta în conditiile în care trecerea este semnalizatã doar cu „Crucea Sfântului Andrei” si atât. În noaptea de miercuri spre joi, putin dupã miezul noptii, Gara Rosiesti a fost la un pas sã ajungã scena unui nou carnagiu, asta dupã ce un microbuz, înmatriculat în Republica Moldova, a fost acrosat razant de cãtre trenul Inter-Regio Iasi-Mangalia. Evenimentul a avut loc cu putin dupã miezul noptii. În urma impactului opt persoane din microbuz, inclusiv soferul, au fost rãnite. Din fericire doar cel aflat la volanul microbuzului si încã o persoanã au fost transportate la Spitalul Judetean de Urgente Vaslui cu rãni ceva mai serioase. La fata locului au fost tratate alte patru victime. Ceilalti moldoveni din microbuz au refuzat orice formã de tratament. Din primele cercetãri a reiesit cã vinovat de producerea accidentului feroviar a fost soferul care ar fi adormit la volanul fix când traversau trecerea de cale feratã. De asemenea, în fata autoritãtilor, acesta a declarat cã a mers pe acel traseu, pentru a ajunge în Vama Albita, din cauzã cã asa a fost îndrumat de cãtre GPS-ul de la bord. Mircobuzul venea dinspre Bucuresti si se îndrepta spre Vama Albita si aparatul l-a scos pe soferul moldovean de pe drumul european si l-a dus spre Gara Rosiesti pentru cã soseaua care trece apoi prin Vutcani, Hoceni, Dimitrie Cantemir si iese în municipiul Husi este mai scurtã cu câtiva kilometri. Numai cã pe o portiune de câtiva zeci de kilometri, între Vutcani si Barbosi, localitate din comuna Hoceni, drumul este de pãmânt si aproape impracticabil. „Am înteles cã soferul a adormit la volan si microbuzul a fost acrosat de ultimul vagon al trenului InterRegio Iasi – Mangalia. Au rezultat sapte victime, doar cu traumatisme minore, care au refuzat transportul la spital. Avem o victimã (soferul microbuzului – n.r.) trimisã la spital cu traumatism picior drept si în masina TIM avem un pacient politraumatizat pe care îl ducem la spital pentru investigatii si tratament. Toti cei din microbuz sunt moldoveni si nu prea ne-am putut întelege cu ei pentru cã nu vorbesc limba românã. Oricum, au avut mare noroc, noi ne asteptam la un dezastru cu persoane rãnite grav sau decedate, însã sansa a fost de partea lor, lucru care ne bucurã”, a precizat medicul urgentist Carmina Piseru, seful Compartimentului de Primiri Urgente al Spitalului Judetean Vaslui. În total, la fata locului au fost mobilizate mai multe autospeciale ale ISU Vaslui si patru ambulante ale SAJ Vaslui.
CFR, autorul moral al acidentelor petrecute la Gara Rosiesti
De-a lungul timpului, la trecerea de cale feratã din Gara Rosesti au avut loc mai multe accidente, multe dintre ele cu urmãri tragice. În timp ce opinia publicã a vorbit despre neatentia conducãtorilor auto, autoritãtile vorbesc de o altã cauzã principalã si anume lipsa unor bariere la trecerea de cale feratã sau mãcar de prezenta unor semnale luminoase si acustice. În acea zonã acestea lipsesc cu desãvârsire. Acest lucru este valabil si în alte zone din judetul Vaslui unde existã treceri de cale feratã nesemnalizate si unde, de-a lungul timpului, au avut loc accidente soldate cu morti si rãniti. Ceea ce se stie exact pânã acum este faptul cã CFR a primit, începând cu 2013, mai multe notificãri si cereri în care se solicita montarea de bariere sau semnale acustice si luminoase în acele zone dar, de fiecare datã acestea au fost ignorate. La Gara Rosiesti motivul a fost distanta mare pe care ar trebui sã fie întins un fir electric, de la Crasna pânã acolo. Altfel spus, costurile unui astfel de cablu sunt mult mai importante decât viata celor care cad victime accidentelor petrecute în acea zonã. De asemenea, cererile cãtre CFR au fost intensificate începând din 2013 si motivat de faptul cã traficul rutier pe acea portiune de drum s-a intensificat cu mult fatã de perioada anterioarã. Din pãcate, rezultatul a fost acelasi. „Am cerut montarea de bariere sau semnale acustice si luminoase dar nu am primit un rãspuns pozitiv chiar dacã, la acea trecere de cale feratã au existat, de-a lungul timpului, mai multe accidente soldate cu morti si rãniti. Din pãcate am fost ignorati si astfel de accidente vor avea loc în continuare”, spun surse din politia vasluianã.
Un accident teribil din 15 decembrie 2017, încã mai creazã frisoane localnicilor
REMEMBER…Forte impresionante si nervi în trafic, este bilantul teribilului accident petrecut anul trecut, pe 15 decembrie dimineatã, la trecerea de cale feratã din apropierea Gãrii Rosiesti. Dupã sosirea la fata locului a fortelor de interventie (trei autospeciale de la ISU, patru ambulante si politisti – n.r.) s-a stabilit astfel cã era vorba de o femeie de 33 de ani, pasagerã în autoturism care, dupã impact, a fost aruncatã din masinã si a ajuns pe sine. De asemenea, a fost stabilit si numãrul exact al victimelor. Pe lângã femeia de 33 de ani, în autoturism au rãmas prinsi între fiarele contorsionate doi tineri, unul de 22 de ani si celãlalt de 26 de ani. Medicii sositi la fata locului au fost obligati sã declare decesul uneia dintre victime, Alexandru Romascu, un tânãr de 22 de ani din Mãlãiesti. Despre acesta, cei care l-au cunoscut spun cã provine dintr-o familie sãrmanã, a fost crescut doar de mamã, iar vestea mortii sale a cãzut ca un trãsnet peste localnici. Tot din Mãlãiesti era si femeia de 33 de ani care a ajuns în stare gravã la un spital din Iasi, dupã ce a fost stabilizatã de medici la Spitalul Judetean Vaslui. Din pãcate, nici femeia si nici soferul autoturismului nu au supravietuit.