IDEE... „Cea mai bunã metodã prin care contribuabilii se pot familiariza cu serviciile online este utilizarea lor”. Pornind de la aceastã premisã, ANAF a pus la dispozitia contribuabililor, în 98% dintre sediile sale, calculatoare în sistem self service. La cerere, contribuabilii vor fi îndrumati direct de cãtre inspectorii fiscali în vederea îndeplinirii obligatiilor fiscale. De asemenea, inspectorii fiscali vor sprijini contribuabilii pentru familiarizarea cu orice serviciu online pus la dispozitie de ANAF: înscrierea în Spatiul Privat Virtual, depunerea de declaratii, consultarea ghidurilor si informatiilor existente pe site-ul ANAF etc. Începând cu 1 ianuarie 2019, comunicarea între MFP – ANAF si contribuabili va fi realizatã exclusiv online, spune serviciul de comunicare al ANAF. La Vaslui, pe lista pusã la dispozitie de Fisc, sunt patru calculatoare care vor sta la dispozitia contribuabililor, respectiv la sediul judetean si la sediile finantelor din Bârlad, Husi si Negresti. Ne întrebãm, însã, cum se vor descurca acele persoane care nici mãcar nu stiu cum sã deschidã un calculator, darãmite sã mai lucreze pe nu stim ce programe de pe calculatoarele ANAF. Spre exemplu, în cazurile fericite în care oamenii au reusit sã se înregistreze în Spatiul Privat Virtual si sã transmitã ANAF datele privind veniturile obtinute, primesc în paralel si notificãri pe format de hârtie în care li se spune dacã au de plãtit restante din impozite si taxe sau dacã au de încasat de la ANAF astfel de diferente, rezultate în urma regularizãrilor din urmã cu 4 – 5 ani. Într-o astfel de situatie, în mod evident, persoana în cauzã se deplaseazã la ANAF pentru a plãti sau a pretinde banii ce i se cuvin. Însã acolo sunt informati cã datele despre care vorbesc si pe care le dovedesc cu hârtia primitã prin Postã nu coincid cu cele înregistrate în SPV.