spot_img
spot_img
1.2 C
Vaslui
26-dec.-2024

113, numãrul de urgentã pentru persoanele cu dizabilitãti de auz si vorbire

- Advertisement -

SOLUTIE…Desi este functional încã din 2015, numãrul de urgentã 113, pentru persoanele cu dizabilitãti de auz si/sau vorbire nu este atât de cunoscut pe cât ar trebui, spun reprezentatii ISU. De aceea, în cadrul caravanei “Fii pregãtit”, care în weekendul trecut, a ajuns pentru prima datã în judet, cei interesanti au putut afla informatii despre 113.

Reprezentantii ISU Vaslui au precizat faptul cã serviciul de urgentã 113 a fost creat tocmai pentru ca persoanele cu deficiente de auz si/sau vorbire, sã se poate descurca în situatii dificile, reusind sã comunice prin SMS, prin intermediul numãrului 113, cu operatorii care preiau solicitarea lor de ajutor. “Gânditi-vã cã în judetul Vaslui sunt scoli si diferite centre cu persoane cu dizabilitãti de auz sau vorbire. Aceste persoane, pe perioada vacantei de varã sau în weekend, sunt luate în familii. În mediul de acasã, poate merg în diferite locuri, ajung în anumite situatii si s-ar putea întâmpla sã aibã nevoie de ajutor. Dacã o asemenea persoanã nu poate comunica, va suna la 112, dar nu va putea initia un dialog. Tocmai de aceea a fost înfiintat acest serviciu 113, cu ajutorul cãruia poate fi indentificatã nu doar urgenta, dar si locul de unde sunã persoana respectivã. Concret, dialogul dintre operator si persoana cu dizabilitãti de auz sau vorbire se va desfãsura prin intermediul SMS-urilor, ce vor fi transmise la numãrul 113”, a spus plutonier adjutant sef, Onofreiasa Georgicã, subofiter în cadrul Compartimentului de Informare si Relatii Publice, de la Inspectoratul pentru Situatii de Urgentã (ISU) Vaslui.

Iatã procedura prin care poate fi utilizat numãrul 113

STS a explicat cã, pentru a putea utiliza acest numãr de urgentã, este obligatorie înscrierea în baza de date a serviciului 112, potrivit informatiilor ce vor fi publicate pe website-ul www.112.ro. Înregistrarea în baza de date a serviciului 112 se poate realiza prin depunerea documentelor la birourile temporare de asistentã la înregistrare sau la unul dintre sediile STS din Bucuresti sau din tarã, transmiterea prin postã sau prin completarea formularului online aflat pe website-ul www.112.ro. Pentru înregistrare trebuie depuse urmãtoarele documente: cerere de înregistrare, copia actului de identitate al persoanei cu dizabilitãti sau al reprezentantului legal, copiile actelor care atestã dizabilitatea si copia documentului care atestã calitatea de reprezentant legal, dacã este cazul.

Serviciul de Telecomunicatii Speciale precizeazã cã în cazul în care o persoanã cu dizabilitãti are o urgentã aceasta trebuie sã sune la 112, unde va rãspunde un operator, dar nu va initia un dialog cu aceasta, deoarece va fi identificatã automat de sistem ca fiind o persoanã cu dizabilitãti de auz si/ sau vorbire. Ulterior, persoana respectivã va primi un SMS cu textul: “Trimiteti SMS la 113 cu urgenta si adresa incidentului”, la care va rãspunde printr-un SMS la numãrul 113, descriind scurt urgenta si indicând cu exactitate adresa, inclusiv judetul. Dupã transmiterea SMS-ului, STS spune cã este posibil ca persoana cu dizabilitãti sã mai primeascã mesaje din partea operatorului 112 cu întrebãri suplimentare, acesta urmând sã transmitã datele agentiilor de interventie.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.