A început marșul pentru autostrăzile A7 și A8. Sute de mașini s-au încolonat și au plecat din Iași spre Vaslui – Bârlad -Tecuci-Tișița – București. In București, aceștia vor avea o întâlnire cu prim-ministrul României, Viorica Dăncilă, cu ministrul Transporturilor, Lucian Sova. „Vrem garantii oficiale ferme si o foaie de parcurs cu termene si actiuni clare pentru deblocarea constructiei Autostrăzilor A8 si A7, esentiale pentru egalizarea dezvoltării interregionale în România”, au transmis organizatorii marșului.
Aceștia au trimis autoritătilor si o solicitare publică, în care si-au prezentat cererile: „vrem un termen clar. Impactul lipsei acestei infrastructuri este plătit sever de milioane de români cărora li se refuză accesul la dezvoltare. Mediul de afaceri este profund afectat de lipsa autostrăzilor în Moldova, ceea ce are impact inclusiv asupra bugetului national. România nu atrage fonduri europene nici măcar pentru obiective majore si esentiale de infrastructură, desi există linii de finantare special destinate, cum ar fi POIM. Având în vedere că în acest moment nu există nici un angajament oficial cu privire la constructia autostrăzii A8 Iasi-Târgu Mures, cerem ca Guvernul României să îsi asume un termen clar pentru licitarea studiilor de fezabilitate pentru cele trei tronsoane, dar nu mai târziu de 1 septembrie 2018. Vrem ca A7 să fie autostradă. Ruta A7 Ploiesti-Suceava să intre în categoria Autostrăzi (si nu Drumuri Express), deoarece si această investitie este, ca si A8, vitală pentru legarea economiei Moldovei la infrastructura natională. Vrem un ritm accelerat de lucru. Vrem ca Guvernul României să îsi asume public si oficial un ritm accelerat de realizare a investitiilor A8 si A7, printr-o foaie de parcurs cu termene si actiuni ferme. Vrem eficientizarea CNAIR. Dat fiind faptul că CNAIR este responsabilă în mod direct de lipsa autostrăzilor din România, solicităm să devină o prioritate natională eficientizarea acestei institutii esentiale pentru dezvoltarea economică a României: evaluarea functionarilor din CNAIR, înlocuirea celor incompetenti si recrutarea de profesionisti de top. Vrem un departament special pentru infrastructura din Moldova. În vederea accelerării demersurilor si spargerii blocajului informational referitor la aceste investitii esentiale si având în vedere întârzierea majoră fată de celelalte regiuni ale tării, solicităm înfiintarea unui Departament pentru Infrastructură în Moldova. Acesta ar urma să creeze legătura între Guvern, ministere, autorităti locale, mediul de afaceri si societatea civilă si să monitorizeze realizarea acestor investitii. Departamentul ar trebui să fie în subordinea directă a Primului Ministru. De modul în care Guvernul României va da curs acestor solicitări va depinde calendarul actiunilor noastre civice, care se vor opri numai când investitiile A8 si A7 vor fi finalizate”.