CU CHITANTA… Internati în spitale, multi vasluieni au fost nevoiti sã scoatã bani din buzunar pentru a-si cumpãra medicamente. Foarte putini stiu însã cã aceste cheltuieli pot fi recuperate. Anul trecut, doar opt pacienti internati la Spitalul Judetean de Urgentã Vaslui si-au cerut înapoi banii dati pe medicamente.
Cu sigurantã vi s-a întâmplat sã fiti nevoiti sã cumpãrati medicamente sau materiale sanitare pe perioada cât ati fost internati în spital. Ori sã fiti nevoiti sã plãtiti investigatiile paraclinice. Probabil nu a fost pacient care sã nu fi trecut, la un moment dat, prin asta. Stiati însã cã aveti dreptul sã vã recuperati, de la spitalul în care ati fost internat, banii cheltuiti pe aceste produse sau servicii? Judecând dupã numãrul destul de mic al solicitãrilor de acest fel care au ajuns la conducerea Spitalului Judetean de Urgentã (SJU) Vaslui, se poate spune cã vasluienii nu prea au profitat de acest drept al lor. Potrivit conducerii SJU Vaslui, în cursul anului 2017, doar opt pacienti si-au cerut înapoi banii dati pe medicamente. „Pacientii care au solicitat restituirea banilor cheltuiti pe medicamente în anul 2017, pe perioada în care au fost internati, au fost în numãr de 8, iar suma decontatã cãtre acestia a fost de 6.662,46 lei”, ne-a precizat Ana Rinder, managerul SJU Vaslui.
„Spitalele sunt obligate sã asigure medicatia”
Ministrul Sãnãtãtii, Sorina Pintea, a declarat cã spitalele sunt obligate sã asigure medicatia necesarã pacientilor. „As vrea ca pacientii sã fie informati pentru cã am constatat, de când sunt la minister, cã nu se cunosc suficiente lucruri. Am fost surprinsã sã aflu cã pacientii nu stiu cã pe perioada internãrii pacientii nu trebuie sã-si cumpere nimic. Spitalul este obligat sã le asigure. Scrie în lege. Pacientul trebuie sã meargã sã deconteze medicamentele pe care le cumpãrã, cu facturã si chitantã, la casieria spitalului. Are acest drept. Pe parcursul internãrii, spitalul trebuie sã asigure toatã medicatia necesarã pacientului. Dacã spitalul nu dispune, poate din motive de aprovizionare, pacientul poate sã-si cumpere, iar cu factura si chitanta face o cerere si merge la casieria spitalului pentru a-si încasa contravaloarea, bineînteles dupã ce aprobã directorul financiar, verificând dacã într-adevãr pacientul a fost internat, chitanta a fost eliberatã pe perioada internãrii, iar materialele si medicamentele i-au fost solicitate ca si ajutor pentru a fi tratat. Existã aceste prevederi în normele cuprinse în contractul-cadru” a declarat Sorina Pintea.