EXAMENE… Emotii pentru elevii vasluieni. Evaluãrile nationale de la finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a încep astãzi, iar primii care sustin testele sunt cei din clasa a II-a, urmând ca pânã la finalul lunii mai sã fie examinati si colegii lor mai mari. Cu toate cã notele nu vor fi trecute în catalog si nu se vor comunica public, a anuntat Ministerul Educatiei Nationale, acestea sunt foarte importante pentru a vedea la ce nivel sunt copiii.
Prima sesiune de evaluare vizeazã elevii claselor a II-a si începe luni, 7 mai, cu probele scrise la limba românã si limba maternã. Testele de citire la aceste discipline vor fi sustinute în data de 8 mai. Proba de matematicã este programatã în data de 9 mai, în timp ce proba de limbã românã (scris si citit) pentru elevii din rândul minoritãtilor nationale se va desfãsura în data de 10 mai. Evaluarea competentelor fundamentale dobândite în ciclul primar (la finalul clasei a IV-a) are urmãtorul calendar: limba românã (15 mai), matematicã (16 mai) si limba maternã (17 mai). Elevii claselor a VI-a vor sustine evaluarea competentelor fundamentale dobândite în ciclul inferior al gimnaziului (V-VI) în zilele de 23 mai (limbã si comunicare) si 24 mai (matematicã si stiintele naturii). „Sãlile în care se sustin aceste evaluãri sunt, de regulã, cele în care elevii îsi desfãsoarã activitatea în mod obisnuit. Acestea vor fi adaptate în prealabil, dupã caz, în functie de testul planificat, prin eliminarea oricãror materiale didactice care i-ar putea influenta pe elevi. Testele sunt elaborate de Centrul National de Evaluare si Examinare, au un format asemãnãtor cu cel al evaluãrilor internationale si trebuie sã aibã un nivel mediu de dificultate. Durata alocatã rezolvãrii acestora este de 30 de minute pentru fiecare test administrat la EN II, respectiv de 60 de minute pentru fiecare test administrat la EN IV si EN VI. Testele sunt evaluate în cadrul unitãtii de învãtãmânt, de cãtre cadrele didactice din respectiva unitate, în termen de cel mult 7 zile de la data sustinerii ultimului test”, au transmis reprezentantii Ministerului Educatiei. Rezultatele individuale obtinute la aceste evaluãri nu se afiseazã/nu se comunicã public si nu se înregistreazã în catalogul clasei. Rezultatele vor fi valorificate strict la nivelul unitãtii de învãtãmânt prin elaborarea planurilor individualizate de învãtare, acolo unde este cazul, respectiv informarea elevilor si a pãrintilor/reprezentantilor legali asupra stadiului formãrii si dezvoltãrii competentelor evaluate.