PREA MULTE TAXIURI… Municipiul resedintã ar putea beneficia de 400 de autorizatii de taxi, dacã se iau în calcul cifrele din Regulamentul de organizare, desfãsurare si autorizare a activitãtii de transport în regim de taxi, aprobat în sedinta de Consiliu Local de sãptãmâna trecutã. Astfel, consilierii au aprobat ca numãrul maxim de autorizatii taxi care se pot elibera pe an în oras este de 4 la 1.000 de locuitori. Cum Vasluiul a trecut, oficial, de cifra de 100.000 de locuitori înregistrati la Serviciul de Evidenta Persoanelor, rezultã cã s-ar putea acorda în jur de 400 de autorizatii pe an, un numãr mult prea mare fatã de necesitãtile reale ale urbei. În acest moment, sunt acordate 180 de licente de taxi pe an, un numãr apreciat de unii taximetristi drept prea mare, fatã de cât este de muncã în oras. S-a spus, la un moment dat, cã se fãceau bani frumosi din aceste autorizatii de taxi, vândute la negru prin Vaslui. “O autorizatie de aia, luatã de la primãrie, costã în jur de 80 de lei. Smecherii care le cumpãrã le vând mai departe pe sume deloc mici, 3.500-4.000 de euro. Problema e nu cã se face speculã cu aceste autorizatii, cã asa a fost întotdeauna. Supãrãtor e faptul cã deja se stie cine le va primi”, acuzau taximetristii din Vaslui, în urmã cu doi-trei ani.
Totusi, primãria avertizeazã cã sunt situatii în care nu va elibera autorizatii de transport dacã solicitantul se aflã în una dintre urmãtoarele situatii: nu are în obiectul de activitate serviciul de transport de persoane si/sau marfã în regim de taxi; face obiectul unei proceduri de reorganizare judiciarã, lichidare sau faliment; documentatia prezentatã pentru acordarea autorizatiei de transport este incompletã; persoana desemnatã a sãvârsit fapte penale privind infractiuni de naturã comercialã, de nerespectare a conditiilor de platã si angajare a personalului, precum si de încãlcare a prevederilor legale privind efectuarea transporturilor; mijloacele de transport cu care doreste sã presteze serviciul de transport public local nu sunt sau nu vor fi detinute în proprietate ori în baza unui contract de leasing; nu detine baza materialã în proprietate sau în baza unui contract de închiriere, care sã asigure parcarea tuturor vehiculelor cu care se executã serviciul respectiv; furnizeazã informatii neconforme cu realitatea în documentele prezentate pentru acordarea autorizatiei; nu se acordã autorizatia taxi dacã solicitantul nu detine autorizatia de transport. Iatã si cum sunt împãrtite cele 90 de locuri de stationare în oras, pentru taximetristii aflati la treabã: str. Stefan cel Mare – Casa de Culturã C-tin Tãnase – 11 locuri; str. Stefan cel Mare – zona Moara de grâu – 8 locuri; str. Stefan cel Mare – vizavi de Spitalul Judetean – 7 locuri; str. Stefan cel Mare – zona Buium – 7 locuri; str. Stefan cel Mare – în dreptul blocului 70 – 3 locuri; str. Stefan cel Mare – zona bl. 316-317 – 4 locuri; str. Republicii – garã – zona bl. 377 – 6 locuri; str. Traian – Piata agroalimentarã Traian – 22 locuri; str.Vidin – Piata agroalimentarã Vidin – 4 locuri; str. Victoriei – zona bl.73 – 7 locuri; str. Decebal – intersectia cu str. Costache Negri – 2 locuri; str. Decebal – intersectia cu str. Stefan cel Mare (zona blocurilor 304 si 303) – 2 locuri; str. Podurilor – intersectia cu str. Republicii, bl. 367 – 3 locuri; str. M. Kogãlniceanu – zona Policlinicã – 4 locuri.