COMUNICAT…Ieri, conducerea Ministerului Finantelor a anuntat schimbãri importante pentru persoanele plãtite pe drepturi de autor, dupã un scandal care dureazã de mai bine de o lunã de zile, care va afecta multi contribuabili din judetul Vaslui. Va exista un nou formular, care se va depune o singurã datã pe an, iar termenul de depunere pentru anul acesta este de 15 iulie. Totodatã, plata contributiilor poate fi efectuatã pânã pe 31 martie 2019, iar impozitul pe venit va putea fi plãtit la venitul estimat pentru anul curent. „Nu mai sunt patru plãti anticipate, sã spunem, asa cum era pânã acum, avem o singurã platã, o singurã datã de depunere, si anume data de 15 iulie în acest an, fiind un an în care practic facem o tranzitie de la sistemul anterior la noua propunere, noul mecanism de declarare a contributiilor si, cum spuneam, în acest an avem 15 iulie, urmând ca, în anul urmãtor, sã fie data de 15 martie ca datã de depunere a formularului si, desigur, si data de platã unicã. Asta înseamnã cã fiecare contribuabil are la dispozitia sa acele sume pe care ar fi trebuit sã le plãteascã statului. Nu se mai creeazã blocaje în ceea ce înseamnã poate situatii de neplatã din motive obiective, sã spunem, si implicit accesoriile respective care aduceau si o mai mare greutate în plata acestor contributii. Practic, repet, este o singurã datã ca obligatie de platã. O precizare as vrea sã fac, legat de drepturile de autor. Aici am mers pe ideea stopajului la sursã si scutirea pentru cei care sunt si salariati a obligatiilor de platã pentru contributiile de sãnãtate si cele pentru social. Este o abordare care în anii trecuti a mai fost, s-a mai uzat, este o abordare normalã si, credem noi, la fel de bun augur pentru cei care sunt vizati de acest nou mecanism. M-as opri aici la partea de ordonantã pentru declaratia unicã, pentru cã, repet, a fost discutat, dezbãtut, o sã fie foarte multe astfel de discutii, campanii la nivel national si la nivel local pentru a explica pânã la, sã spunem asa, nivelul fiecãrui contribuabil care sunt elementele de știut si pentru ca lucrul sã se si întâmple, transferul de la hârtie la sistemul online. La nivelul Ministerului de Finante, ANAF si la nivelul consiliilor locale se va lucra împreunã. De ce? Pentru cã fiecare birou al Fiscului la nivelul judetean va avea o unitate, o structurã, cu obligatia de a îndruma metodologic fiecare contribuabil care are încã, sã spunem, întrebãri fatã de acest nou mecanism. Mai mult, la nivelul fiecãrui consiliu local se va desemna o persoanã responsabilã cu acest subiect, iar la nivel de judet se va face o pregãtire de câte zile va fi nevoie cu acesti responsabili desemnati de consiliile locale pentru a li se explica noul mecanism”, a spus ministrul de Finante.