AMFITRIONI…Dupã ce vasluienii s-au dovedit a fi ospitalieri si bine organizati, gãzduind în anii anteriori mai multe etape nationale ale unor olimpiade, judetul Vaslui a fost ales din nou pentru a organiza o competitie nationalã. Este vorba despre Olimpiada de Lingvisticã “Solomon Marcus”. Aproximativ 240 de elevi si profesori însotitori vor lua cu asalt municipiul Vaslui în perioada 11-13 mai, acestia urmând a fi cazati, cel mai probabil, în cãminele Liceului “Stefan Procopiu”.
Vasluiul va fi reprezentat anul acesta la etapa nationalã a Olimpiadei de Lingvisticã de patru elevi, cu totii din municipiul resedintã de judet. Astfel, la etapa de antrenament (clasele V-VI) cel mai bun rezultat a fost obtinut de Alexandru Solomon (91,6 puncte), elev în clasa a VI-a la Scoala Gimnazialã “Constantin Parfene” Vaslui, prof. îndrumãtor Rodica Mihalache; la etapa de exercitiu (clasele VII-VIII), pe primul loc s-a clasat Norina Stefania Alexandru (87 puncte), elevã în clasa a VIII-a la Scoala Gimnazialã “Alexandra Nechita” Vaslui, profesor îndrumãtor Adina Cernoschi; la etapa de performantã (clasele IX-XII), s-au calificat douã eleve de la Liceul Teoretic “Mihail Kogãlniceanu” Vaslui, ambele coordonate de prof. Irina Nicolescu. Este vorba despre Iuliana Alexandru (clasa a X-a, punctaj – 59) si Andreea Dragoslav (clasa a IX-a, punctaj – 52,75).
Despre Olimpiada de Lingvisticã
Aceastã olimpiadã asigurã, prin cele trei sectiuni, abordarea transdiciplinarã a comunicãrii lingvistice si culturale, antrenând elevii într-o competitie bazatã pe logicã, analogie si conexiuni culturale: sectiunea de antrenament pentru elevii claselor a V-a – a VI-a; sectiunea de exercitiu pentru elevii claselor a VII-a – a VIII-a; – sectiunea de performantã – pentru elevii din clasele a IX-a – a XII-a. Rolul olimpiadei este de a dezvolta competenta-cheie fundamentalã, aceea de a învãta sã înveti, prin: cresterea interesului pentru componenta lingvisticã a comunicãrii, fundamentalã pentru derularea procesului în dimensiunea sa pragmaticã; promovarea diversitãtii lingvistice si culturale; stimularea abilitãtilor elevilor pentru gândirea logicã si analogicã si aplicarea creativã a cunostintelor generale în decodarea mesajului; crearea abilitãtii de a rezolva probleme autonome de lingvisticã, folosind datele lingvistice oferite, fãrã a cunoaste limbile respective; întelegerea mecanismului care stã la baza traducerii automate si care guverneazã lingvistica computationalã.