Mai multi parlamentari au depus un proiect de lege pentru ca proprietarii de masini puternice, cu multe mii de cai-putere, sã achite impozite mai mici chiar si cu 90%. În acest timp, aceia care au masini cu o capacitate micã, marea parte a soferilor din Vaslui, vor fi obligati sã plãteascã mai mult. Initiativa a fost semnatã deja de 61 de parlamentari, care vor sã modifice modul în care se calculeazã impozitul pentru masini, astfel încât sã fie avantajati cei cu motoare puternice. Proiectul depus de alesi prevede ca la masinile care au sub 2000 de cmc se înmulteste cu 0,06 capacitatea cilindricã, iar la cele peste 2000 de centimetri cubi, cu 0,12. Vor fi însã dezavantajati cei care au masini cu motor mic. Impozitul va creste pentru cei care au acum o Dacia Logan, de exemplu, cu motor de 1400 de cmc, de la 56 de lei, la 84 de lei, adicã mai mult cu 28 de lei. Pentru un BMW X5, o masinã de teren care poate avea un motor de 3000 de cmc, impozitul este acum peste 2 mii de lei. Dacã se va schimba modul de calcul, cei care detin o astfel de masinã vor plãti statului doar 360 de lei. Cei care au masini sport, cu motoare puternice, printre care multi oameni de afaceri din judet, vor rãmâne cu cei mai multi bani în buzunar. Bugetul statului ar creste anual cu 44 de mii de lei, sustin alesii. Dar ei nu iau în calcul faptul cã ar putea fi aduse în tarã si mai multe masini second hand, cu motoare puternice, dar foarte poluante. Iar proiectul vine în contextul în care în 2017 au fost înmatriculate aprope jumãtate de milion de autoturisme second hand, dupã eliminarea timbrului de mediu, iar poluarea a crescut într-un ritm alarmant.