PÃCÃLIT…Un vasluian care, duminicã la prânz, a cumpãrat o caserolã cu ciuperci de la magazinul Penny a constatat, odatã ajuns acasã, cã a fost înselat. Eticheta de pe produs indica faptul cã greutatea ciupercilor era 1 kilogram, asa cum se vede si pe bonul fiscal eliberat la casã, însã cântarul de bucãtãrie al bãrbatului a arãtat clar cã în caserolã erau doar 500 de grame de ciuperci. Supãrat, clientul s-a întors la Penny Market pentru a-si recupera banii sau pentru a primi cantitatea plãtitã. Reprezentantii magazinului si-au cerut scuze si i-au explicat cã de fapt vina apartine…producãtorului, care a etichetat gresit marfa.
Intrat la dietã dupã mesele îmbelsugate din perioada Crãciunului si a Revelionului, un vasluian a decis sã renunte la carne si sã o înlocuiascã, cel putin o perioadã, cu ciuperci, asa cã a mers la magazinul Penny din Vaslui la cumpãrãturi. Pe raft, la sectorul fructelor si al legumelor, existau caserole deja cântãrite, astfel cã acesta, fãrã sã stea pe gânduri prea mult, a pus în cosul de cumpãrãturi o cutie. Pretul de la casã a coincis cu cel de la raft, 8,99 lei. Numai cã, ajuns acasã, sotia acestuia si-a dat seama cã greutatea era mai micã decât cea mentionatã pe pachet si pe bonul fiscal – 1 kilogram – si a pus caserola pe cântarul de bucãtãrie. Nu micã le-a fost mirarea când au vãzut cã acesta a arãtat 513 grame. Pãgubitul s-a gândit initial sã meargã sã depunã plângere la Protectia Consumatorului, însã a realizat cã îsi va recupera mai usor banii dacã va restitui produsul. Asa cã s-a întors la Penny Market. Acolo, angajatii l-au întrebat dacã nu vrea o caserolã mare, dublã, pe care scria, culmea, cã are tot greutatea de 1 kilogram. “Merg destul de des la acest magazin, însã nu am avut niciodatã probleme cu produsele achizitionate, de aceea nu mi-a trecut prin minte nicio clipã cã as putea fi pãcãlit în vreun fel. Abia acasã, dupã ce a cântãrit sotia ciupercile, am vãzut cã am plãtit un kilogram si am primit 500 de grame. Nu pierdeam o sumã mare, dar m-am simtit înselat, de aceea m-am întors cu gândul sã mai cer o cutie sau sã îmi recuperez banii. Când am ajuns, am rugat un angajat sã cântãreascã produsul, apoi i-am arãtat ce scria pe etichetã. Personalul a fost foarte sãritor, adicã cei de acolo m-au întrebat dacã vreau sã îmi aducã o cutie mare, care cântãreste, într-adevãr, 1 kilogram. Mi-au spus cã nu este greseala lor, ci a producãtorului, care a pus o etichetã gresitã. Nu am fãcut scandal, cã nu avea rost. Am acceptat cutia de 1 kilogram care era de douã ori mai mare decât cea pe care am luat-o prima datã”, ne-a declarat clientul. Chiar dacã producãtorul este principalul vinovat, este responsabilitatea angajatilor supermarketului sã verifice produsele, înainte ca acestea sã fie asezate pe raft. Nu este exclus ca alti clienti sã fi plãtit dublu, doar pentru cã nu si-au dat seama cã au fost ”furati” la..cântar.