CURSURI…Sansã pentru profesorii vasluieni care vor sã se perfectioneze. Acestia vor fi instruiti în cadrul unui proiect national de anvergurã si vor primi si o subventie în valoare de 600 de lei. Ministrul Educatiei Nationale, Liviu Marian Pop, si ministrul delegat pentru fonduri europene, Marius Nica, au semnat, la începutul sãptãmânii, la Palatul Parlamentului, contractul de finantare privind derularea proiectului strategic „Curriculum relevant, educatie deschisã pentru toti„ (CRED). Proiectul, al cãrui obiectiv este abilitarea curricularã a 55.000 de cadre didactice din învãtãmântul primar si gimnazial, se va derula în perioada 2017-2021 si are un buget de aproximativ 42 milioane de euro.
Pentru desfãsurarea activitãtilor de formare vor fi alcãtuite 2.750 grupe de profesori în toate judetele si în Capitalã. Numãrul total de ore de formare la nivel national este de 330.000, implicând aportul a 900 de formatori. Toti cei 55.000 de participanti la cursurile de formare vor primi o subventie în cuantum de 600 de lei. Suplimentar, pentru cadrele didactice generatoare de bune practici vor fi acordate 150 de premii. De asemenea, vor fi elaborate 18 ghiduri metodologice care acoperã toate disciplinele prevãzute în noile planuri-cadru pentru învãtãmântul primar si gimnazial, respectiv 7.200 de resurse educationale deschise (RED) pentru toate disciplinele. Acestea vor fi accesibile elevilor si cadrelor didactice atât în centrele de resurse educationale deschise, cât si pe o platformã on-line de e-learning. În primele luni ale proiectului va fi facilitatã în rândul decidentilor si partenerilor educationali abordarea curricularã unitarã si coerentã, centratã pe competente, cu scopul de a asigura oportunitãti egale pentru elevii apartinând grupurilor dezavantajate, inclusiv pentru cei reintegrati în programe de tip „A doua sansã”. Totodatã, prin intermediul activitãtilor incluse în CRED, se are în vedere cresterea calitãtii si relevantei educatiei în scolile aflate în zone cu populatie vulnerabilã, tinta fiind reducerea ratei de pãrãsire timpurii a învãtãmântului prin implementarea de proiecte inovative axate pe dezvoltarea competentelor-cheie, în contexte de învãtare curriculare si extracurriculare stimulative si motivationale, pentru cel putin 2.500 de elevi. De asemenea, proiectul „Curriculum relevant, educatie deschisã pentru toti” reprezintã o interventie sistemicã destinatã prevenirii fenomenului de pãrãsire timpurie a scolii prin mãsuri care sã sustinã aplicarea inovativã si sustenabilã a noului curriculum national si cresterea accesului la experiente de învãtare de calitate ale elevilor din învãtãmântul primar si gimnazial. Conferinta de lansare, organizatã de Ministerul Educatiei Nationale în colaborare cu Institutul de Stiinte ale Educatiei, a reunit peste 500 de participanti: cadre didactice, reprezentanti ai partenerilor de dialog social (sindicate, asociatii ale elevilor, pãrintilor etc.), sefi ai inspectoratelor scolare judetene si directori ai caselor corpului didactic (CCD), precum si reprezentanti ai Guvernului si Parlamentului României. „Este un proiect ambitios si absolut necesar pentru sistemul de învãtãmânt din România, întrucât a fost aprobat un nou curriculum atât pentru învãtãmântul primar, cât si pentru cel gimnazial, acesta din urmã fiind în curs de implementare. Proiectul atinge toate elementele necesare formãrii pentru un act de predare de calitate din perspectiva profesorului”, a declarat ministrul Educatiei Nationale, Liviu Marian Pop.