ATITUDINE… Incredibil, dar adevãrat! Desi în ultimii ani orasul le-a fost “inundat” de mirosul pestilential emanat de fermele de pui ale lui Fãnel Bogos, vasluienii îi iau apãrarea omului de afaceri în scandalul ouãlor vopsite de la Kaufland. Ieri, la standul cu ouã din magazinul Kaufland Vaslui, clientii cumpãrau, fãrã nicio teamã, produse ale brandului “Tara mea”. “Nu cred povestea aia de la Piatra Neamt, e o fãcãturã. Eu cumpãr ouã doar de la producãtorii locali, din Vaslui. Sunt cele mai bune”, ne-a declarat Maricica Petru, una dintre clientele magazinului. Între timp femeia care a postat filmarea pe Facebook, în care sustinea cã ouãle achizitionate de la Kaufland ar fi fost vopsite pentru a li se schimba termenul de valabilitate, si-a sters filmuletul de pe reteaua de socializare.
Primii care au reactionat în scandalul ouãlor vopsite au fost chiar reprezentantii lantului de magazine, care au pus la îndoialã veridicitatea filmuletului. “În urma vizionãrii filmuletului, nu am observat douã date de expirare diferite, singura vizibilã fiind 02.10.2017, atât pe oul initial, cât si în urma rãzuirii de cãtre cumpãrãtor (datã care este valabilã, nu expiratã, cum s-a mediatizat). Precizãm cã produsul din materialul postat prezintã diferente semnificative fatã de starea initialã în care a fost livrat. (…) Concluzia noastrã este cã ouãle au fost tinute în mediu acid (otet), coaja suferind modificãri specifice. Cooperativa Agricolã Tara Mea, pentru care acest producãtor SC Vanbet SRL furnizeazã ouã, ne-a transmis cã vor fi si consecinte legale împotriva autoarei postãrii: Cooperativa Agricolã Tara Mea respinge orice asociere a numelui cu produse falsificate, în spetã cu ouãle prezentate într-o filmare postatã pe o retea de socializare, în care se sugereazã cã ouãle ar proveni de la un furnizor membru al Cooperativei. Considerãm cã acesta este un atac la adresa producãtorilor români, care cîstigã din ce în ce mai mult teren si livreazã produse de calitate în supermarketuri, fapt care pare cã deranjeazã. Mesajul nostru este cã un astfel de atac nu ne sperie. (…) Va fi înaintatã instantei o plângere pentru sãvârsirea infractiunii de înselãciune împotriva autoarei înregistrãrii postate pe reteaua de socializare, având în vedere cã un astfel de demers poate cauza prejudicii enorme Cooperativei si prejudicii substantiale de imagine producãtorilor români”, se aratã în comunicatul trimis de Kaufland România. În urma acestor precizãri, autoarea filmuletului a decis sã steargã imaginile de pe reteaua de socializare.
“E o fãcãturã. Se încearcã scoaterea de pe piatã a producãtorului român”
Vasluienii n-au fost prea impresionati de filmuletul postat pe Facebook de femeia din Piatra Neamt. Ieri, de la standul cu ouã, acestia cumpãrau doar produse ale fermierilor locali. “Nu cred povestea aia de la Piatra Neamt, e o fãcãturã. Cred cã se încearcã scoaterea de pe piatã a producãtorului român. Deranjeazã pe ãia mari, care ne dau bani. Eu, de Pasti, când fac cozonac, de sãrbãtorile de iarnã, cumpãr ouã doar de al fermele din Vaslui. Sunt cele mai bune”, ne-a declarat Maricica Petru, una dintre clientele magazinului. Opinia i-a fost împãrtãsitã de un alt vasluian. “Prima datã când am vãzut filmuletul m-am întrebat ce profit ar putea sã mai facã fermierul respectiv dacã cheltuie bani pe vopseluri si pe plata celor care fac munca asta. Cu ce se mai alege? Apoi mi-am amintit cã anul trecut Comisia Europeanã ne-a amenintat cu sanctiuni uriase dacã legea ‘51% produse românesti în supermarketuri’ trece de Parlament. Tin minte cã s-au fãcut presiuni uriase ca aceastã lege sã nu treacã. În interesul cui? În interesul celor care atacã producãtorii români. Se dã o bãtãlie uriasã ca marfa din marile lanturi de magazine sã fie adusã din strãinãtate pentru cã România trebuie sã fie doar piatã de desfacere”, ne-a spus Romeo Condrea, un alt client al magazinului.