AVERTIZÃRI… Un sistem integrat de alertare a populatiei în situatii de risc major, prin mesaj de urgentã transmis pe telefonul mobil, va fi implementat în cel mai scurt timp în România, a anuntat Guvernul, prin intermediul unui comunicat de presã. „Sistem Alert” va fi dezvoltat si implementat de ANCOM, IGSU, STS în colaborare cu operatorii de telefonie. „Sistem Alert” va functiona prin transmiterea unor mesaje de alertã specifice transmise abonatilor pe telefonul mobil, nu doar printr-un simplu SMS, dupã modelul celor deja existente si functionale în alte state europene. Alertele vor fi emise în functie de situatiile de urgentã apãrute la nivel regional – fenomene meteo extreme, incendii majore, risc de explozii, alte calamitãti si situatii de risc. În paralel cu implementarea sistemului de alertã va fi demaratã o campanie de informare publicã si pregãtire a populatiei pentru utilizarea acestui sistem. „În cel mai scurt timp posibil vom putea vorbi de un un astfel de sistem de alertã. Probabil, vorbim de sãptãmâni, depinde de niste elemente tehnice care vor fi discutate astãzi si în zilele imediat urmãtoare, astfel încât sã fim în mãsurã sã avem o analizã obiectivã si sã putem demara tot procesul care va presupune punerea în utilizare a acestui sistem integrat. Orice sistem de alertã este binevenit si este o solutie care tine cont de dezvoltarea tehnicã si tehnologicã. Este un element despre care se discutã de ceva vreme si sunt deja datele concrete pentru a le pune în practicã”, a afirmat presedintele ANCOM. Întrebat cum va functiona sistemul în mod concret, seful ANCOM a precizat cã, în functie de gravitatea fenomenelor meteo Inspectoratul General pentru Situatii de Urgentã (IGSU) va declansa procedurile necesare. „În functie de informatiile care vin de la institutiile de specialitate care vor putea sã anunte un Cod rosu, un Cod portocaliu sau alte elemente de tip meteo si în functie de gravitatea lor, vor fi transmise cãtre cei care gestioneazã situatiile de urgentã. Având aceste platforme, Inspectoratul va declansa procedurile necesare printr-un contact direct pe care îl au cu aceste mecanisme conexe, de la operatori”, a explicat presedintele ANCOM.