NERVI… În urmã cu 40 de ani, în 1977, Ceausescu aproba turnarea unui strat de asfalt pe drumul national 24A, plecând de la Murgeni, prin Fãlciu-Vetrisoaia, si ajungând la Husi, având în vedere cã în zonã erau foarte multe IAS-uri de importantã nationalã. De atunci si pânã acum, drumul s-a tot degradat în continuu, mai ales cã dupã Revolutie pe cei aproape 70 de kilometri de drum national au început sã circule masini de 40 de tone, care au stricat asfaltul si au creat adevãrate cratere pe acest drum national. Disperati, mai multi primari de pe Valea Prutului au trimis o petitie la ministrul Transporturilor, cerând gãsirea unei solutii pentru a repara si moderniza DN 24A, drum pe care soferii îsi distrug masinile, din cauza gropilor din carosabil. Conducerea Companiei Nationale de Autostrãzi si Infrastructurã Rutierã a anuntat, recent, cã s-a cerut realizarea unui studiu de fezabilitate pentru modernizarea în totalitate a portiunii de 67 de kilometri, dintre Murgeni si Husi, însã este greu de crezut cã se vor gãsi, în urmãtorii 10-15 ani, bani pentru a aduce acest drum la standardele UE.
De pe timpul lui Ceausescu si pânã acum, nu s-au mai gãsit bani pentru a repara drumul national DN24A, o portiune care s-ar putea dovedi foarte utilã celor care vin sau pleacã de la Albita, cu legãturã în Bârlad. Pentru cã starea drumului este din ce în ce mai proastã, toti primarii de pe Valea Prutului au fãcut un memoriu la Ministerul Transporturilor, cerând ajutor în gãsirea unor solutii financiare pentru modernizarea acestui drum national. Compania Nationalã de Autostrãzi si Infrastructurã Rutierã sustine cã, anual, în zonã se fac lucrãri de întretinere, adicã plombãri fãrã niciun rost, pentru cã dupã o toamnã ploaioasã sau o iarnã cu precipitatii gropile reapar pe tot drumul. „DN24A este un drum national secundar, care face legãtura între municipiile Bârlad si Husi, prin Murgeni-Fãlciu, cu o lungime de 99,5 km. Nemultumirea soferilor care tranziteazã aceastã portiune de drum este întemeiatã, doarece din 1997 si pânã acum au fost executate doar lucrãri de întretinere curentã si periodicã, de tipul plombãri gropi, tratamente bituminoase, straturi bituminoase foarte subtiri. În ultimii ani, au fost plombãri de 8.000 mp gropi anual, în medie, si reparatii în fiecare an de aproximativ 7.000 ml colmatãri ale unor fisuri si crãpãturi”, anuntã conducerea CNAIR, care recunoaste cã s-au mai turnat unele covoare asfaltice pe unele zone, care însã nu au rezolvat problema situatiei dramatice în care se prezintã acest drum. S-a turnat, prin Zorleni si pânã în zona pãdurii mãnãstirii Bujorãni un strat de asfalt, iar conducerea CNAIR sustine cã se vor mai turna straturi asfaltice în zonã si în urmãtorii trei ani, „pentru cã, pânã în 2020, întreaga portiune de drum national sã beneficieze de lucrãri de întretinere periodicã”. „Având în vedere evolutia traficului din ultimii ani, cresterea numãrului de camioane de mare tonaj de transport marfã, se impune executarea de lucrãri de reparatii capitale, de modernizare a acestui sector de drum”, anuntã conducerea CNAIR, care mai spune cã s-a lansat tema pentru un Studiu de Fezabilitate pentru modernizarea drumului national, între Murgeni si Husi, lucrãri care vor însemna schimbarea celor 147 de podete de pe drum, rezolvarea unor alunecãri de teren, reparatii poduri s.a. Dar, asa cum ne-am obisnuit deja, este greu de crezut cã se vor gãsi câteva zeci de milioane de euro pentru acest drum national, câtã vreme toate investitiile mari se fac în Transilvania, iar zona Moldovei este doar o Cenusãreasã a României.