În cel mai scurt timp, zona Gãrii, din Vaslui, va deveni un mare santier. Primãria vrea sã modernizeze, cu fonduri de la bugetul local, strada Republicii, principala cale de acces dinspre garã si autogarã, stradã care porneste de la Crucea Gãrii si trece pânã spre pasarela de cale feratã. Este un obiectiv anuntat de primarul Pavãl încã de la finele anului trecut. Edilul anunta cã atât Republicii, cât si Traian vor intra în modernizãri, ca strãzi principale ale orasului. „Având în vedere cã, atât partea carosabilã, cât si trotuarele sunt într-o stare avansatã de degradare se impune reabilitarea strãzii Republicii, stradã intens circulatã auto si pietonal. Proiectul propune ca lucrãri principale asfaltarea pãrtii carosabile, trotuare cu pavele, reparatii la pod, piste pentru biciclisti, preluarea apelor pluviale, reabilitare spatii verzi, reabilitare cismele stradale. Alocarea de fonduri pentru promovarea investitiei vine în întâmpinarea modernizãrii retelei stradale din municipiul Vaslui, strada Republicii fãcând notã discordantã cu zona cuprinsã între garã si Crucea Gãrii, privind arhitectura si siguranta circulatiei”, anuntã primarul Pavãl. Lucrãrile principale care vor fi efectuate în zonã, care vor perturba circulatia în acest cartier sunt: lucrãri de colectare si evacuare dirijatã a apelor pluviale; lucrãri de ranforsare a structurii rutiere existente (frezarea stratului de uzurã degradat – asternerea stratului de uzurã pentru preluarea denivelãrilor, asternere strat de uzurã); lucrãri de reabilitare a trotuarelor degradate (borduri, plus pavele); lucrãri de reamenajare a spatiilor verzi; lucrãri de reparatii ale podului; lucrãri de reabilitare a cismelelor de apã potabilã; dotãri cu mobilier urban (bãnci, cosuri gunoi); refacere alveole de spatii verzi; sistematizare verticalã si refacerea elementelor arhitecturale în zona blocurilor 329 si 331 (intersectia Crucea Gãrii – dreapta si stânga, în sensul de mers dinspre centru spre garã); piste pentru biciclete; marcaje orizontale si semnalizare verticalã. Valoarea totalã a investitiei, conform devizului general este de 5,3 milioane lei, în timp ce proiectarea si studiul de fezabilitate a costat 28.000 lei.