Teleormanul primeşte în acest an de 13 ori mai mulţi bani pentru proiecte de infrastructură în comparaţie cu Iaşul. Pe de altă parte, judeţul nostru contribuie cu 2 miliarde de lei din impozitul pe venit, de peste 4 ori mai mult faţă de judeţul unde s-a născut liderul PSD. „Cifrele arată foarte clar că Iaşul şi Moldova nu contează pentru guvernul PSD-ALDE“, a declarat ieri deputatul Petru Movilă care îi îndeamnă pe politicienii ieşeni „să termine cu răfuielile“
Promisiunile de finanţare ale guvernului pentru proiecte de infrastructură la Iaşi s-au dovedit a fi vorbe în vânt. Izolarea politică şi lipsa de influenţă a liderilor locali au dus la situaţia în care judeţul lui Liviu Dragnea beneficiază de o generozitate guvernamentală mai mare în comparaţie cu Iaşul. Iar acest lucru se-ntâmplă în condiţiile în care, în ultimii trei ani, judeţul nostru a dat bugetului de stat o sumă de peste patru ori mai mare decât Teleormanul lui Dragnea (impozitul pe venit). În schimb, Teleormanul primeşte de aproape 13 ori mai mulţi bani decât Iaşul în 2017 pe proiecte de infrastructură.
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a actualizat bugetul pe 2017 pentru finanţarea proiectelor autorităţilor locale. Într-o adresă oficială a CNAIR, de acum câteva zile, se arată că la Teleorman se au în vedere opt proiecte, iar la Iaşi cinci. Diferenţa alocărilor de bani este substanţială. În timp ce judeţul lui Dragnea beneficiază de 131,8 milioane lei, Iaşul apare cu suma totală de 10,3 milioane lei. Fondurile menţionate sunt credite bugetare şi fonduri europene, adresa fiind un răspuns la o interpelare a deputatului Petru Movilă (PMP) pe această temă. „Cifrele arată foarte clar că Iaşul şi Moldova nu contează pentru guvernul PSD-ALDE.
Este un semnal că, indiferent de culoarea politică, politicienii Iaşului trebuie să termine cu răfuielile între ei şi, dacă într-adevăr vor să facă ceva, ţinta noastră este să ne batem împreună pentru proiecte“, a declarat ieri deputatul ieşean. Cele cinci proiecte ale Iaşului cuprinse în lista de investiţii cu finanţare de la bugetul de stat sunt: centura Iaşi (890.000 lei), refacerea DN 28 Târgu Frumos – Botoşani (286.000 lei), construirea unui pod peste Prut la Ungheni (574.000 lei), autostrada Ungheni – Iaşi – Tg Neamţ (3,8 milioane lei) şi drumul expres Bacău – Paşcani (4,7 milioane lei). De menţionat că în cazul tuturor proiectelor vorbim de etape premergătoare lucrărilor de execuţie (studii, proiect tehnic etc.). În schimb, în cazul Teleormanului discutăm şi despre altfel de lucrări. Diferenţa majoră între cele două judeţe este dată de reabilitarea tronsonului Alexandria – Craiova din DN 6 cu fonduri europene (124 milioane lei). Anii trecuţi, un astfel de plan de finanţare a existat şi pentru reluarea lucrărilor la centura Iaşi (varianta de trafic uşor, cu penetraţie Dacia). În cazul tronsonului menţionat din DN 6, vor fi executaţi 48 km, iar licitaţia va fi finalizată în aceste zile.